عصر بازار

روایت مدیرعامل صرافی بانک ملی از دلایل گرانی دلار به بالای ۳۵۰۰ تومان

عصر اعتبار- مدیرعامل شرکت صرافی بانک ملی،افزایش قیمت ارز درچند روز اخیر را دارای رابطه ای مستقیم با افزایش تقاضا دانست و تاثیر گذاری عواملی چون مسائل روانی را رد کرد.

روایت مدیرعامل صرافی بانک ملی از دلایل گرانی دلار به بالای ۳۵۰۰ تومان
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۰ آبان ۱۳۹۴ - ۱۳:۱۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از نسیم، روز سه شنبه صرافان  بازار ارز و سکه  نرخ هر دلار آمریکا را با 500 ریال  افزایش  نسبت به روز دوشنبه  به 3 هزارو 565 تومان در بازار عرضه کرده اند.
    به نظرمی رسد این افزایش قیمت ارز ،دستکم در ادامه افزایش های چند روز اخیر نرخ پول رایج ایالات متحده باشدکه بهای آن را تا این حد افزایش داده است.
    از نگاه برخی،افزایش  قیمت  چند روز اخیر قیمت ارز ناشی از بروز عوامل مختلفی چون پیشی گرفتن تقاضا نسبت به عرضه، کاهش قیمت نفت در بازار های جهانی،آغاز فصل خرید وفروش وانتظارات موجود در بازار باشد،هرچندکه به صراحت نمی توان صحت همه این عوامل را تایید کرد.
    با این همه، محمود شکسته بند، درگفتگو با نسیم، برآورد کرد که  دریک هفته اخیر، افزایش تقاضاها تا سطح 30 درصد رسیده و گفت که حتی با افزایش 10 درصدی  تقاضا، قیمت های  ارز جابجا می شود، بنابراین می توان افزایش نرخ ارز در روزهای اخیر را به  تقاضای زیاد آن مرتبط دانست.
    وی، تصریح کرد که بانک مرکزی نیز  موافق  افزایش  قیمت ارز  نیست و ادامه داد که احتمال دارد  حتی  درصورت تک نرخی شدن  ارز،قیمت مناسب برای  واحد پول ایالات متحده امریکا در محدوده 3200 تومان باشد.
    مدیرعامل شرکت صرافی بانک ملی، گفت که تقاضا برای خرید ارز همچنان وجود داشته وابراز امیدواری کردکه با تدبیر مسئولان در روزهای آتی قیمت دلار کاهش یابد.
    شکسته بند،گفت که با توجه به نزدیک تر شدن به ماه ژانویه وفصل تسویه حساب ها، تقاضای ارز بیشتر شده و برآورد کردکه قیمت ها بزودی کاهش یابند.
    مدیرعامل  شرکت  صرافی  بانک ملی، گفت که تعدادی از صرافی های  بخش خصوصی، با توجه به تمایل برای  حفظ جایگاه خود به صف خریداران ارز پیوسته بودند وافزودکه به نظر می رسدآنها تمایل نداشته اندکه صندوق های آنها خالی باشد.

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر اعتبار  ( https://telegram.me/asretebar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو