عصر بازار

مقایسه دارایی نقد ۲۲ میلیارد یورویی زنجانی با ثروتمندان جهان

عصر اعتبار- شوی بابک زنجانی در دادگاه این روزها جذاب تر شده است، زمانی که ادعا کرد، تنها پول نقدش به ۲۲ میلیارد یورو می‌رسد، جرج سوروس سرمایه‌دار مشهور صهیونیست و مدیران کمپانی‌های مشهور فن‌آوری جهان در فهرست ثروتمندان جهان پایین‌تر از وی قرار گرفتند.

مقایسه دارایی نقد ۲۲ میلیارد یورویی زنجانی با ثروتمندان جهان
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۰ آبان ۱۳۹۴ - ۱۳:۲۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از ارانیکو، بابک زنجانی، متهم مشهور پرونده فروش نفت که در دفاعیات خود، ادعاهای ویژه‌ای مطرح کرده است، پس از ادعاهای جالبی چون ارائه ضمانتنامه 2 میلیارد یورویی در هفته گذشته و گرفتن حکم ضبط اموال یکی از شرکت‌های زیرمجموعه شرکت ملی نفت به ارزش 10 میلیارد دلار، اخیرا یک ادعای جدید مطرح کرده است که از دیگر ادعاهای وی جالتر است.

    زنجانی در دفاعیات خود گفته است:« می‌خواستم روز آخر دادگاه این موضوع را بگویم اما چون مجبورم کردید می‌گویم که من همین الان در حال حاضر 22 میلیارد یورو پول نقد دارم.»

    ادعای داشتن ثروتی بی‌حساب که فقط و فقط پول نقدش بالغ بر 22 میلیارد یورو باشد آن هم بدون احتساب ارزش شرکت‌ها و اموال شاید به زبان آسان باشد ولی در دنیای واقعی داشتن چنین ثروتی تقریبا فقط در رؤیا امکان‌پذیر است.

    چرا که بنا بر گزارش‌های بین المللی در حال حاضر تنها 5 فرد زنده در جهان کسب و کار زندگی می‌کنند که از ثروتی بیش از 22 میلیارد یورو برخوردارند. بر اساس آنچه مجله فوربس گزارش داده است، بیل گیتس مشهور از طریق نوآوری در صنعت نرم‌افزار و پایه‌گذاری شرکت مایکروسافت در حال حاضر نزدیک به 80 میلیارد دلار ثروت دارد.

    کارلوس اسلیم، غول ارتباطات همراه مکزیک با 77 میلیارد دلار در جایگاه دوم این لیست قرار دارد. جایگاه سوم نیز به وارن بافت مشهور تعلق دارد. بافت که به پیغمبر بورسی‌های جهان مشهور است و جملات وی به عنوان نقل‌قول‌های موثر در کسب و کار فضای مجازی را پر کرده است 73 میلیارد دلار ثروت دارد.

    در این لیست اسم افراد مشهور زیادی دیده می‌شود. مثلا در رتبه 16 ثروتمندترین افراد جهان مارک زوکربرگ با 33 میلیارد دلار ثروت جا خوش کرده است. اما نرسیده به رتبه 30 این لیست هم یک نام مشهور دیده می‌شود. جرج سوروس که در میان سیاسیون به پدر انقلاب‌های مخملی و در میان فعالین اقتصادی به قبله و قطب‌نمای بازار جهانی طلا شهرت دارد با 24.2 میلیارد دلار در جایگاه 29 مین فرد ثروتمند جهان قرار دارد، اما ظاهرا مجله فوربس نام متهم نفتی مشهور ما را جا انداخته است. چرا که وی اگر 22 میلیارد یورو آن هم به صورت نقد و فارغ از دیگر منابع ثروت داشته باشد، می‌تواند با 24.2 میلیارد دلار جای سوروس مشهور را در این لیست بگیرد و بالاتر از شاهزاده ولید بن طلال بایستد. چراکه فوربس بن طلال را که با هواپیمایی با دکوراسیون طلایی مسافرت می‌کند با 22.6 میلیارد دلار ثروت در جایگاه سی و چهارم لیست قرار داده است.

    ثروتمندانی مانند مایکل دل مالک و موسس کمپانی مشهور DELL نیز بر اساس ادعای زنجانی باید به قول معروف برای وی لنگ پهن کنند و کنار بروند تا این جوان شومن و دارای انبوهی از اعتماد به نفس کاذب بدون اینکه ذره‌ای تردید کند با یک ادعای زبانی ساده در دادگاه، خود را در لیست 30 ثروتمند مشهور جهان جای دهد.

    همه ادعاهای زنجانی درباره در اختیار داشتن این ثروت افسانه‌ای آن هم به صورت نقد در حالی مطرح می‌شود که اموال وی در ایران حتی کسری از بدهی وی را نیز پوشش نمی‌دهد و در عین حال علیرغم آنکه حدود یک سال و نیم است که در بازداشت به سر می‌برد نتوانسته است با پرداخت بخشی از این ثروت سرشار 22 میلیارد یورویی، آزادی خود را به دست آورده و به کسب و کار سودآور خود ادامه بدهد. کسب و کار جالبی که ادعا می‌کند او را بالاتر از پدر انقلاب‌های رنگین و مالکان کمپانی‌های مشهور فنآوری در لیست ثروتمندان جهان جای داده است.

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر اعتبار  ( https://telegram.me/asretebar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی