عصر بازار

تسهیلات حمایتی از ازدواج ضعیف است

جوانان برای آغاز زندگی محکوم به تحمل هزینه‌ سنگین

عصر اعتبار- عضو کمیسیون اجتماعی مجلس با بیان "در حوزه سیاست‌های حمایتی از ازدواج جوانان اقدامات چشمگیری را شاهد نیستیم"،‌گفت:جوانان برای آغاز زندگی مشترک محکوم به تحمل هزینه‌های سنگین هستند که باید با اتخاذ سیاست‌های حمایتی به آنها کمک کرد.

جوانان برای آغاز زندگی محکوم به تحمل هزینه‌ سنگین
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۰ آبان ۱۳۹۴ - ۱۶:۲۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبر«عصر اعتبار» به نقل از تسنیم، شهروز افخمی درباره اینکه بسیاری از جوانان خواستار افزایش میزان وام ازدواج و در نظر گرفتن تسهیلاتی برای آسان‌سازی ازدواج هستند، اظهار داشت:‌ بسته حمایتی که دولت برای رونق کسب و کار و حمایت از تولید کشور در نظر گرفته است اگر با موفقیت نسبی همراه شود به شکل غیرمستقیم می‌تواند در بحث اشتغال جوانان کشور مؤثر باشد.

    وی با بیان اینکه حمایت از کالای ایرانی منجر به حمایت از کارگر ایرانی می‌شود، افزود: پس از بحث اشتغال جوانان باید در جهت اعطای تسهیلات حمایتی برای آغاز زندگی مشترک از آنها حمایت کرد.

    عضو کمیسیون اجتماعی مجلس گفت: در بحث ازدواج و تشکیل خانواده سیاست‌های حمایتی از شهروندان به‌ویژه در بحث مسکن ضعیف است. در جوامع مختلف سقفی از درآمد افراد برای تهیه مسکن اختصاص می‌یابد. در ایران با توجه به نوسانات قیمت مسکن، رابطه مناسبی بین هزینه مسکن و درآمد سرپرست خانوار وجود ندارد و یک فرد با درآمد متوسط پس از 20 سال شاید بتواند به‌صورت قسطی صاحب خانه شود.

    افخمی ادامه داد:‌ سیاست‌های حمایتی از ازدواج جوانان به‌ویژه در بخش مسکن را هیچ دولتی نباید تعطیل کند. متأسفانه در حوزه سیاست‌های حمایتی از ازدواج جوانان اقدامات چشمگیری نداریم. وام ازدواج به لحاظ مبلغ و وضعیت پرداخت، رقمی نیست که بتواند در بحث ازدواج جوانان نقش مثبتی ایفا کند. هزینه‌های ازدواج برای جوانان سنگین است و باید از آنها حمایت لازم به عمل آید، هم‌اکنون جوانان برای آغاز زندگی مشترک محکوم به تحمل هزینه‌های سنگین هستند که باید با اتخاذ سیاست‌های حمایتی به آنها کمک کرد.

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر اعتبار  ( https://telegram.me/asretebar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی