عصر بازار

تقویت پول نیوزیلند در برابر دلار

رشد بازارهای جهانی

عصر اعتبار- در پی انتشار آمار چین که شواهدی از به تعادل رسیدن مجدد دومین اقتصاد بزرگ دنیا می‌داد، بازار سهام جهانی بعد از طولانی‌ترین روند نزولی خود در ۶ هفته اخیر دوباره رشد کرد.

رشد بازارهای جهانی
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۰ آبان ۱۳۹۴ - ۱۶:۵۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصراعتبار» به نقل از اقتصادنیوز، تولیدات صنعتی چین در ماه گذشته نتوانست انتظارات را برآورده کند و سرمایه‌گذاری‌های ثابت در 10 ماه ابتدایی سال با کمترین سرعت خود از سال 2000 افزایش یافت. با این وجود، آمار خرده فروشی در ماه اکتبر با رشدی 11 درصدی مواجه شد که بیشترین رشد در سال 2015 بوده است.

    بر اساس دنبال‌گر تولید ناخالص داخلی ماهانه بلومبرگ، میزان رشد چین در ماه اکتبر 6.57 درصد بوده که نشان می‌دهد محرک‌های پولی بیشتری همچنان مورد نیاز است.

    ضعیف‌ترین نمودارهای تولید چین از زمان بحران اقتصادی نشان می‌دهد که فروش ارزان فلزات صنعتی همچنان ادامه دارد. میزان تولیدات چین در ماه اکتبر 5.6 درصد نسبت به سال گذشته رشد داشته است. مس، روی و نیکل به کمترین قیمت‌های 6 سال اخیر خود نزدیک می‌شوند و کندی رشد اقتصادی چین میزان تقاضا را در بزرگ‌ترین مصرف کننده انرژی، فلزات و غلات دنیا کاهش داده است. شاخص بورس فلزات لندن از شش فلز صنعتی در پی ثبت سومین افت سالانه خود است که بدترین روند مداوم از سال 2001 بوده است. این شاخص در سال جاری 23 درصد سقوط کرده است.

    بعد از اینکه بانک مرکزی نیوزیلند هشدار داد بازار مسکن اوکلند در حال خطر وارد کردن به سیستم مالی این کشور است، دلار نیوزیلند در برابر 16 واحد پولی دیگر رشد کرد. در گزارش پایداری مالی نیم‌ساله، بانک مرکزی نیوزیلند اعلام کرد: «اوکلند در خطر اصلاحات خطرناک است؛ به ویژه اگر شرایط اقتصادی بدتر شود.»

    گارمی ویلر رئیس این بانک با یک معضل پیچیده مواجه است که باید سقوط قیمت شیر را که منجر به محدود شدن رشد اقتصادی این کشور شده به تعادل برساند. وی در سال جاری سه مرتبه نرخ نقدی را کاهش داده است. هر اقدام بیشتری ممکن است باعث بدترشدن اوضاع تقاضا در اوکلند شود. کیوی (لقب واحد پول نیوزیلند) در سال جاری نسبت به دلار 16 درصد تضعیف شده است.

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر اعتبار  ( https://telegram.me/asretebar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی