عصر بازار

(۷۹) Kish Invex ۲۰۱۵

لزوم ایجاد صندوق های مخاطره آمیز خصوصی در کشور

عصر اعتبار- معاون پژوهشی و فناوری دانشگاه امیرکبیر گفت : موفقیت صندوق های مخاطره آمیز در این است که این صندوق ها به شکل خصوصی در بیاید.

لزوم ایجاد صندوق های مخاطره آمیز خصوصی در کشور
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۰ آبان ۱۳۹۴ - ۲۳:۱۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار»، مسعود برومند،در پنل نقش صندوق های سرمایه گذاری کار آفرینی یا سرمایه گذاری مخاطره آمیز در توسعه اقتصاد پساتحریم بیان کرد: از سال 80 تا 84  سالانه 15 مییارد تومان درمباحث توسعه دانش فنی توسط دولت هزینه شده است .اما ظرف مدت کوتاهی این میزان به 230 میلیارد تومان افزایش پیدا کرده است.در این مدت بهترین طرح های سازمان گسترش طرح های مخاطره آمیز بوده است .
      معاون پژوهشی و فناوری دانشگاه امیرکبیر در ادامه بیان کرد: برای طرح های مخاطره آمیز باید تیم حرفه ایی با توانایی بالا وجود داشته باشد که دوره تکمیل محصول را برای سرمایه گذاری حفظ کند. در ابتدای کار طرحهای مخاطره آمیز طرح تجاری تعریف می شود. اما تقاوتی که در این بین وجود دارد این است که ممکن است این نقشه یا حتی خود محصول و دانش فنی آن در فرآیند تولید تغییر کند .بنابراین فعالان باید توانایی حمایت و پشتیبانی این طرح ها را داشته باشند .
    برومند افزود : در این طرح ها شانس شکست خوردن زیاد است و در کشور ما وقتی تجارتی شکت میخورد به راحتی آن تجارت ورشکسته اعلام نمی شود. به همین دلیل بسیاری از شرکت ها در حال حاضر معلق هستند. به این ترتیب باید انتظار داشته باشیم که برای شکست شرکت ها نیز اقداماتی انجام دهیم .
    وی نیروی انسانی مورد نیاز در طرح های مخاطره آمیز را بسیار مهم دانست و بیان کرد : نقطه قوت کشور ما در این بخش است و دانشگاه های کشور نیروهای بسیار خوبی را آماده کرده اند که شاهد این مطلب تعداد زیاد فارغ التحصیلان ایرانی در خارج از کشور هستند که کسب و کار های موفقی را اداره می کنند .
    برومند به لزوم تسریع در فرآیند توسعه محصول و دانش فنی اشاره کرد و گفت : موفقیت صندوق های مخاطره آمیز در این است که این صندوق ها به شکل خصوصی در بیاید که در این راه صندوق های دولتی می توانند کمک بسیاری کنند.همچنین از فضاهای پساتحریم ای انتظار را می توان داشت که در داخل کشور ضشرکت ها ایجاد و برند سازی کنند و زمینه اشتغال را برای نخبه ها فراهم سازند.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر اعتبار  ( https://telegram.me/asretebar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی