عصر بازار

معاون گمرک ایران خبر داد

اجرای سامانه جامع امور گمرکی در ۹۵درصد گمرکات کشور

عصر اعتبار- معاون فنی و امور گمرکی گمرک ایران از اجرای سامانه جامع امور گمرکی در ۹۵ درصد گمرکات کشور خبر داد.

اجرای سامانه جامع امور گمرکی در ۹۵درصد گمرکات کشور
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۲۱ آبان ۱۳۹۴ - ۱۰:۱۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از ایسنا، فرود عسگری در آیین تکریم و معارفه مدیرکل گمرک استان یزد، گفت: گمرک سازمانی بسیار پیچیده است که با 48 قانون مختلف در تجارت خارجی و 30سازمان به صورت مستقیم درگیر است.

    وی با اشاره به عضویت و ارتباط این مجموعه با 15کنوانسیون بین المللی افزود: در حوزه واردات هم 24نوع عوارض از واردات و 63 نوع معافیت داریم ؛ معافیت هایی که در هیچ جای دنیا تا این حد وجود ندارد.

    معاون فنی و امور گمرکی گمرک ایران تصریح کرد: این مشکلات و درگیری ها از یک سو و توقع بخش های خصوصی در سرعت بخشی به کارها نیازمند مجموعه سرمایه نیروی انسانی کاردان و یک سیستم جامع نرم افزاری بود از این رو سامانه جامع امور گمرکی طراحی شد.

    عسگری ادامه داد: این سامانه در حال حاضر در حال پیگیری است به گونه ای که کل تجارت خارجی کشور در این سامانه و با مدیریت گمرک در این سیستم ثبت شده و از طریق آن انجام می شود.

    وی اظهارنامه از راه دور را یکی از نرم افزارهای این سیستم معرفی کرد و افزود: این سامانه در 95 درصد از گمرک های کشور در حال انجام است و در مجموع سامانه جامع امور گمرکی به یک طرح مهم در کشور تبدیل شده و در استان یزد نیز به خوبی در حال کار است.

    معاون گمرک کشور همچنین با اشاره به حضور 5 ساله خود به عنوان مدیرکل گمرک استان یزد گفت: گمرک این استان با وجود نیروهای پاک و صدیق و فعالیت های چشمگیر چند سال اخیر به عنوان برند در کشور شناخته می شود.

    سید محمد میرمحمدی، استاندار یزد نیز در این مراسم گفت: گمرک مرکزی حساس با نقش موثر که در ارتباط با پیشگیری از قاچاق و مشورت در حوزه تعرفه ها فعالیت های خوبی دارد و اگر بر ورود کالاهای کم ارزش نظارت نکند نه تنها تولیدکنندگان بلکه بازار کشور نیز آسیب می بیند.

    وی افزود: از این رو مدیریت قوی با همکارانی شایسته و پابه کار می طلبد که خوشبختانه گمرک استان یزد در این دو بخش قوی است و اگر چنین نبود فساد رخنه می کرد.

    وی یادآور شد: یزدی بودن یک برند در ایران و جهان است و یزدی ها مقبولیت داخلی و جهانی دارند بنابراین در گمرک قوی است.

    استاندار یزد با اشاره به توانایی و تجربه های مدیر جدید گمرک استان گفت: امیدوارم این جابجایی ها یک قدم در مسیر پیشرفت کشور و استان باشد و با تعامل و همکاری و همدلی این موفقیت ها هر روز بیشتر شود.

    در این آیین از خدمات هشت ساله "سید اصغر چاووشی زاده" قدردانی و "حسن یاسری" به عنوان مدیرکل جدید گمرک استان یزد معرفی شد.

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر اعتبار  ( https://telegram.me/asretebar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی