عصر بازار

پیش بینی دو برابری تولید طلای سرخ درسال جاری

عصر اعتبار- عضو شورای ملی زعفران بیان کرد: به گفته کشاورزان برداشت محصول نسبت به سال گذشته با رشد دو برابری مواجه بوده است.

پیش بینی دو برابری تولید طلای سرخ درسال جاری
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۲۱ آبان ۱۳۹۴ - ۱۲:۴۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از باشگاه خبرنگاران، علی حسینی عضو هیئت رئیسه شورای ملی زعفران درخصوص وضعیت برداشت محصولات اظهار داشت: در برخی مناطق با پیک برداشت مواجه هستیم و در برخی دیگر از مناطق برداشت رو به پایان است و با توجه به اینکه وضعیت آب و هوای دو استان خراسان رضوی و جنوبی متعادل است که پیش بینی می‌شود تا روزهای آینده کماکان برداشت محصول ادامه داشته باشد.

    وی با بیان اینکه مسئولان وزارت جهاد کشاورزی معتقدند که اکنون نمی‌توان در زمینه برداشت محصول پیش‌بینی کرد، گفت: به گفته خود کشاورزان برداشت محصول نسبت به سال گذشته با رشد مواجه بوده به طوری که برخی کشاورزان از دوبرابر شدن محصولات خود خبر دادند.

    حسینی در ادامه گفت:بر اساس آمار وزرات جهاد کشاروزی سطح زیر کشت زعفران در دو استان خراسان رضوی و جنوبی سال گذشته 83 هزار هکتار بوده درحالی که در سال جاری به 88 هزار هکتار رسیده که از طرفی افزایش سطح زیر کشت به نفع کشور نیست زیرا افزایش سطح زیر کشت بدون توجه به عملکرد تاثیری نخواهد داشت.

    وی تصریح کرد: درحال حاضر قیمت زعفران بر اساس کیفیت آن بین 4 میلیون و500 الی 5 میلیون و 500 تومان است و همواره برای رقابت سالم در بازار های هدف لازم است که قیمت‌ها با ثبات شوند.

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر اعتبار  ( https://telegram.me/asretebar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی