عصر بازار

بورسِ بی تفاوت

عصر اعتبار- بورس تهران در حالی در هفته گذشته با اجرای مفاد بسته خروج از رکود مواجه شده بود که به اجرایی شدن این تصمیم دولت برای جهش اقتصادی نیز واکنش سردی نشان داد و با بی تفاوتی نسبت به آن به روال کم رمق و خسته کننده خود ادامه داد.

بورسِ بی تفاوت
نسخه قابل چاپ
جمعه ۲۲ آبان ۱۳۹۴ - ۱۰:۴۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از ایسنا، در حالی فعالان بازار سرمایه در انتظار اجرای بسته اقتصادی دولت و تاثیر آن در بازار سرمایه بودند که اجرای این بسته در هفته گذشته نیز نتوانست بورس تهران را از ادامه مسیر نزولی و بی رمق خود دور کند.

    به این ترتیب با وجود اجرایی شدن بسته خروج از رکود و آغاز فروش اقساطی خودرو و اعطای کارت خرید کالا و همچنین انتشار برخی از اخبار مثبت اقتصادی، بورس تهران همچنان روزهای سردی را پشت سر گذاشته و با کاهش قیمت ها و افت تقاضا روزگار خود را سپری می‌کند. این در حالی است که انتشار خبرهای تاثیر گذاری مبنی بر کاهش نرخ سود سپرده بانکی و افزایش نرخ دلار هم نتوانست تاثیری در روند نزولی بورس داشته باشد که با این رفتار بورس به نظر می رسد تا فعالان تالار شیشه ای در انتظار خبرهای قوی تر و از همه مهتر اجرایی شدن برجام در ماه های آینده هستند.

    این اتفاقات باعث شد تا شاخص بازار سرمایه در هفته معاملاتی گذشته در سایه حجم اندک معاملات و کاهش تقاضا به رشد 0.2 درصدی و ماندگار شدن در مرز 63 هزار واحد رضایت دهد و کارنامه ضعیفی از خود منتشر کند.وضعیتی که منجر به بازدهی 0.8 درصدی بورس از ابتدای سال تاکنون شده و بسیاری از سهامداران را با کاهش سرمایه و زیان مواجه کرده است.

    این در حالی است که بی رمقی بورس و کاهش انگیزه برای داد و ستد سهم موجب کاهش ارزش و حجم معاملات به عنوان یک فاکتور مهم در چگونگی وضعیت بورس نسبت به هفته ماقبل شده است به طوری که ارزش و حجم معاملات بورس در هفته گذشته به ترتیب افت 25 و 18 درصدی را تجربه کرد و در مجموع 2 هزار و 216 میلیون سهم به ارزش 3 هزار و 506 میلیارد ریال داد و ستد شد.

    همچنین در هفته مورد گزارش دفعات معاملات با رشد 7.7 درصدی مواجه شد و تعداد خریداران با رشد 9.2 درصدی به 46 هزار و 787 نفر رسید.

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر اعتبار  ( https://telegram.me/asretebar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو