عصر بازار

جلسه رسیدگی به بیمه ها فردا با حضور معاون اول رییس جمهوری برگزار می شود

عصر اعتبار- وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با انتقاد از عملکرد بیمه ها در عدم پرداخت به موقع مطالبات بیمارستان ها گفت: بمنظور رسیدگی به موضوع بیمه ها، فردا(شنبه) جلسه ای با حضور معاون اول رییس جمهوری، سخنگوی دولت و وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی برگزار می شود.

جلسه رسیدگی به بیمه ها فردا با حضور معاون اول رییس جمهوری برگزار می شود
نسخه قابل چاپ
جمعه ۲۲ آبان ۱۳۹۴ - ۱۲:۰۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از ایرنا، سیدحسن هاشمی در اجلاس روسای دانشگاه های علوم پزشکی سراسر کشور در ستاد مرکزی وزارت بهداشت، ضمن اعلام این خبر، به دیدار روسای دانشگاه ها با مقام معظم رهبری اشاره و ابراز امیدواری کرد که از رهنمودهای ایشان برای ارتقاء و پیشرفت علمی دانشگاه های علوم پزشکی در حوزه های فرهنگی و فن آوری استفاده کنیم.
    وزیر بهداشت خطاب به روسای دانشگاه های علوم پزشکی گفت: امیدواریم همان طور که در سه گام طرح تحول سلامت کارنامه خوبی را به یادگار گذاشتید، در گام چهارم این طرح و تحول در حوزه آموزش پزشکی نیز شاهد تلاش بی وفقه شما باشیم.
    هاشمی همچنین با بیان اینکه برنامه ششم توسعه تقریبا در حال نهایی شدن است، از متفاوت بودن برنامه ششم توسعه نسبت به برنامه های چهارم و پنجم توسعه خبر داد و افزود: برنامه ششم توسعه تنها چند حکم کلی دارد و برای حوزه سلامت نیز دو یا سه حکم در نظر گرفته شده است.
    وزیر بهداشت گفت: نظر دکتر روحانی و دولت این است که برنامه ششم توسعه مربوط به این دولت است و هر دولتی که بر سرکار می آید باید بتواند برنامه هایی را که اعلام کرده، اجرایی کند.
    وی همچنین از زحمات معاونت برنامه ریزی، هماهنگی و امور حقوقی این وزارت بهداشت و نیز کارگروه سازمان مدیریت و برنامه ریزی در تدوین برنامه ششم توسعه قدردانی کرد.
    وزیر بهداشت با اشاره به ابلاغ دستورالعملی که مقام معظم رهبری برای تدوین برنامه ششم توسعه ابلاغ کرده اند، گفت: در این دستورالعمل به دو موضوع منابع مالی پایدار و ساختار تاکید شده است.
    هاشمی خاطرنشان کرد: اگر در طرح تحول سلامت، مشکل منابع مالی و ساختار رفع نشود، به این طرح آسیب می رسد.
    وی تصریح کرد: تا زمانیکه این دولت و رییس جمهور حضور دارند، طرح تحول سلامت نیز ادامه دارد و بنا نیست که این طرح بعد از یک دوره متوقف شود، بنابراین طرح تحول سلامت باید استمرار یابد و امیدواریم در برنامه ششم توسعه نیز موادی برای حل این مشکل گنجانده شود.
    هاشمی همچنین به موضوع مطالبات از بیمه ها اشاره کرد و از برگزاری جلسه ای در روز شنبه با حضور دکتر جهانگیری معاون اول رییس جمهوری و دکتر نوبخت سخنگوی دولت و وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی برای تصمیم گیری در مورد بیمه ها خبر داد.
    وی گفت: برخی به اشتباه تصور می کنند که با اجرای طرح تحول سلامت، هزینه ها افزایش یافته در حالیکه چنین نیست، برخی دانشگاه ها از جمله دانشگاه علوم پزشکی تهران هزینه های خود را نسبت سال 1392و قبل از اجرای طرح تحول سلامت محاسبه و مقایسه کرده اند و چنین برداشتی اشتباه است.
    وزیر بهداشت ادامه داد: زمانیکه کتاب تعرفه سلامت را با کمک کارشناسان و صاحبنظران تهیه کردیم، هزینه ای که کارشناسان بیمه برآورد کردند، مورد قبول بیمه های تامین اجتماعی و بیمه سلامت ایرانیان قرار گرفت و هر دوی این صندوق ها متعهد به تامین هزینه های آن شده بودند اما از اول امسال تا کنون بیمه ها مطالبات را پرداخت نکرده اند.
    هاشمی گفت: بیمه سلامت مدعی است پولی از دولت دریافت نکرده و تامین اجتماعی که قرار نبوده پولی از دولت بگیرد، موضوع طلب صندوق بازنشستگی و مستمری های خود را از دولت مطرح می کند، در حالیکه آنچه به حوزه ما مرتبط است بیمه باید پول خدمتی را که خریداری کرده، پرداخت کند.
    وزیر بهداشت عدم پرداخت به موقع مطالبات، رفتار غیردوستانه در مورد کسورات و رسیدگی به اسناد و کوچک کردن سبد خدمات توسط بیمه ها را مورد انتقاد قرار داد و افزود: این گونه اقدامات چیزی جز تضعیف دولت نیست و آنها نمی توانند مدعی باشند که به دولت کمک می کنند.
    هاشمی با اشاره به بحث اعتبارات گفت: تا پایان سال، بخشی از اعتبارات مورد نیاز دانشگاه های علوم پزشکی توزیع می شود و ضروریست که دانشگاه ها بویژه دانشگاه های محروم، درمورد موضوع ماندگاری پزشکان و پرداخت سایر مطالبات توجه داشته باشند.

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر اعتبار  ( https://telegram.me/asretebar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو