عصر بازار

عضو هیات مدیره کانون انبوه‌سازان عنوان کرد

قیمت مسکن به کف هزینه‌های ساخت رسیده است

عصر اعتبار- یک کارشناس مسکن گفت: قیمت مسکن به کف هزینه‌های ساخت رسیده اما با قدرت خرید متقاضیان فاصله دارد.

قیمت مسکن به کف هزینه‌های ساخت رسیده است
نسخه قابل چاپ
جمعه ۲۲ آبان ۱۳۹۴ - ۱۴:۰۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از ایسنا، ایرج رهبر اظهار کرد: نه می‌توان به طور کامل نظریه رسیدن قیمت مسکن به کف را تایید و نه کاملا رد کرد. از یک سو برای سازندگان مسکن مقدور نیست که با توجه به هزینه‌های تولید، قیمت‌ها را پایین بیاورند و از سوی دیگر متقاضیان هنوز توان خرید ندارند، لذا تا زمانی که قدرت خرید مشتریان به سطح قیمت فعلی مسکن برسد، قیمت‌ها ثابت می‌ماند.

    وی افزود: کسانی که طی سه سال اخیر اقدام به ساخت مسکن کرده‌اند چون با قیمت‌های بالا ساخته‌اند نمی‌توانند قیمت‌ها را پایین بیاورند، مگر این‌که به دلایلی همچون بدهکاری مجبور شوند تعدادی از واحدها را پایین‌تر از عرف بازار به فروش برسانند. در این حالت، بخشی از جامعه‌ مصرفی وارد می‌شود و مسکن مورد نیاز خود را تهیه می‌کند.

    عضو هیات مدیره کانون سراسری انبوه‌سازان با تاکید بر این‌که هم‌اکنون مسکن ظرفیت افزایش قیمت ندارد، گفت: اگر مسکن روزنه‌ای برای افزایش قیمت پیدا کند ممکن است این اتفاق رخ دهد. اما به اعتقاد من در حال حاضر با توجه به نبود متقاضی، چنین شرایطی برای بخش مسکن فراهم نیست.

    رهبر تصریح کرد: با توجه به رکود سه ساله، قیمت مسکن تثبیت شده و حتی در جاهایی کاهش یافته اما توان بازار به کف قیمت آن نرسیده است.

    وی، ارایه تسهیلات به متقاضیان و پایین آوردن قیمت زمین از طریق زمین‌های دولتی را از جمله راهکارهای افزایش قدرت و کاهش هزینه‌های مسکن دانست و گفت: آن‌چه تا کنون تولید شده ظرفیت کاهش قیمت ندارد. اما اگر دولت بتواند متناسب با قیمت مسکن در بخش بازار تحرک ایجاد کند یا زمین‌های رایگان در اختیار متقاضیان قرار دهد می‌تواند به کاهش قیمت مسکن کمک کند.

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر اعتبار  ( https://telegram.me/asretebar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو