عصر بازار

مشاور وزیر راه و شهرسازی مطرح کرد

مسکن‌سازی کارِ دولت نیست؛پیشنهاد وام مسکن با سود ۴ درصد

عصر اعتبار- حسین عبده تبریزی مشاور آخوندی وزیر راه شهرسازی معتقد است که دولت نباید در بازار مسکن نقش داشته باشد و باید از طریق وام دهی دست بانکها را باز بگذارد.

مسکن‌سازی کارِ دولت نیست؛پیشنهاد وام مسکن با سود ۴ درصد
نسخه قابل چاپ
جمعه ۲۲ آبان ۱۳۹۴ - ۱۴:۳۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از تسنیم، حسین عبده تبریزی یکی از مشاوران اصلی آخوندی وزیر راه و شهرسازی گفت: بنده نقشم مشاوره است و باید آن را به صورت داوطلبانه در اختیار مدیران قرار داد و نباید جنبه دست و پا گیر داشته باشد.

    وی افزود، در جلساتی که مدیران اجرایی ما را دعوت می کنند، تقریبا  مباحث و پیشنهادها بدون مشکلی بیان می شود. ما بحث هایمان را مطرح کرده و مدیران آنها را می شوند و تا حدودی هم مورد توجه قرار می گیرد.

    وی در پاسخ به این سوال خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، که پرسید،" اکثر طرح هایی که وزارت راه وشهرسازی می دهد جنبه مالی دارد و روی تحریک تقاضا و وام تاکید دارند، با توجه به سوابق شما در حوزه های مالی و اینکه شما از مشاوران وزیر راه هستید، به نظر می رسد نقش برجسته ای در این طرح ها داشته باشید؟" گفت: آخوندی، یک صاحب نظر جدی و خودشان بسیار تئوریک هستند و نظر دارند، اما بحث مالی در همه کشور و در همه حوزه ها رواج پیدا کرده و فقط بحث مسکن نیست. تسهیلات خرید مسکن تنها راه تامین مسکن است وگرنه زوج های جوان قادر به پرداخت هزینه های 200 میلیون تومانی خرید مسکن نیستند، بانک ها باید قادر باشند با پرداخت تسهیلات با سود اندک به خانواده ها آنها را قادر به خرید مسکن کنند.
    وی تاکید کرد: سوالی که باید پرسیده شود این است که نظام بانکی نمی تواند تسهیلات بلند مدت پرداخت کند، چه لزومی داشت دولت با پول پر قدرت اقدام به ساخت مسکن کند. اگر بازار رهن داشتیم و مردم  با نرخ بهره 3 تا 4% وام مسکن می‌گرفتند، چه لزومی به ورود دولت برای ساخت مسکن با پول پر قدرت بانک مرکزی وجود داشت. بازار رهن یکی از حوزه هایی است که کمتر به آن پرداخته شده است.

    عبده تبریزی معتقد است، وزارت راه و شهرسازی تلاش کرده است با هماهنگی و پرداخت سوبسید، میزان وام را ارتقا دهد.در تهران این وام 80میلیون تومان است که استقبال خوبی هم از آن شده است و حدود 400 میلیارد تومان بانک مسکن سپرده دریافت کرده است.

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر اعتبار  ( https://telegram.me/asretebar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو