عصر بازار

فغان از فشارهای مالیاتی

دولت از بخش‌های پنهان و گردن‌کلفت مالیات بگیرد

عصر اعتبار- نائب رئیس اتاق ایران گفت:در حال حاضر رویکردی که سازمان مالیاتی در پیش گرفته است، متناسب با وضعیت اقتصاد کشور نیست.

دولت از بخش‌های پنهان و گردن‌کلفت مالیات بگیرد
نسخه قابل چاپ
جمعه ۲۲ آبان ۱۳۹۴ - ۱۶:۰۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از اقتصادنیوز،  پدرام سلطانی با انتقاد نسبت به وضعیت مالیاتی‌ستانی از بخش خصوصی اظهارکرد: فشارهای مالیاتی در سال‌های اخیر، افزایش قابل توجهی داشته است. از میزان ابراز انتقاد و نارضایتی فعالان اقتصادی این موضوع قابل درک است.

    وی ادامه داد: همواره نظر و هشدار ما بر این بوده است که دولت بخش پنهان و گردن‌کلفت اقتصاد را که نسبت به پرداخت مالیات تمکین نمی‌کند، زیر چتر نظام مالیاتی بیاورد و فشار مالیاتی را در مورد مودیان کنونی خود افزایش ندهد.

    نائب رئیس اتاق ایران تصریح کرد: البته انکار نمی‌کنم که در میان مودیان شناسایی‌شده، کسانی هم هستند که درآمد خود را کتمان می‌کنند اما صرفاً به دلیل وجود این اقلیت، تشدید فشار بر اکثریت در شرایطی که بنگاه‌ها با آن دست به گریبان‌اند، اقدام شایسته‌ای نیست.

    به گفته سلطانی دولت این‌گونه اقدامات را که برای افزایش شفافیت است باید به زمانی که اقتصاد در رونق است، موکول کند و این شلاق را در شرایطی که رکود بر کسب و کار فعالان اقتصادی سایه انداخته، نکشد.

    او گفت: اگرچه، در اصلاحیه مالیات‌های مستقیم، ساز و کاری تعریف شده که امیدواریم، منجر به افزایش شفافیت در نظام مالیاتی کشور شود و مالیات‌ستانی بر مبنای اطلاعات موثق صورت گیرد. اما در حال حاضر رویکردی که سازمان مالیاتی در پیش گرفته است، متناسب با وضعیت اقتصاد کشور نیست.

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر اعتبار  ( https://telegram.me/asretebar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی