عصر بازار

نوبخت:

پیش بینی درآمد ۱۸میلیارد دلاری تاپایان سال

عصر اعتبار- معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان مدیریت وبرنامه ریزی کشور گفت: ما اگربتوانیم تاپایان سال ۱۷ تا ۱۸ میلیارد دلار درآمد داشته باشیم فکر می کنم خیلی موفق شدیم .

پیش بینی درآمد ۱۸میلیارد دلاری تاپایان سال
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۳ آبان ۱۳۹۴ - ۱۰:۰۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از ایرنا، محمدباقر نوبخت عصرجمعه دردهمین نشست شورای برنامه ریزی و مدیریت بحران استان هرمزگان افزود: وقتی این میزان درآمد امسال با سال 90 که بیش از 118میلیارد دلار درآمد داشتیم مقایسه شود سال جاری نسبت به سه سال قبل حداقل با 100میلیارد دلار درآمد کمتر و با تحریم های بیشتر اداره می شود.
    وی ادامه داد: به هیچ وجه تورم بالای 40درصد را که به زیر 15درصد آوردیم و یا رشد منفی شش وهشت دهم درصدی الان مثلا برای امسال یک درصد وسال گذشته سه درصد بود ما اینها را به عنوان یک کار ارزشمند تلقی نمی کنیم.
    وی یادآور شد: ما باید رشد هشت ، نه درصدی در کشورداشته باشیم واصلا چرا تورم داشته باشیم مردم به دنبال ارزانی هستند اما ازاینکه همه این مسائل در شرایط تحریم عوض شد واقعا من فکر می کنم شاید دراین شرایط سخت یک فرصت خاص برای همه دوستان عضو کابینه بود.
    معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان مدیریت وبرنامه ریزی کشور اظهارداشت: به عنوان یک برادر صمیمی عرض می کنم کسانی که دراین دولت هستند افراد کاردانی هستند و هیچ کدام صفرکیلومتر نیستند که بیایند کار یاد بگیرند و بنده را به وجود برنامه و بودجه می شناسید ولی بقیه آدم های بسیار مبرز هستند.
    نوبخت افزود: شاید یک امتحان وآزمایشی بود دراین برهه که با یک سختی، کشور را اداره کنیم، تردید نکنید ازاینکه ما دراین مذاکرات طرف های مقابلمان اعلام کردند ما دیگر حریف این کشور نیستیم و اگر کار را رها کنیم دیگر تحریم کارساز نیست بالاخره ما در شرایط تحریم روند را عوض کردیم احساس کردند نمی توانند موفق بشوند لذا این همه تحریم کردند ولی ما منفی را مثبت کردیم و یا تورم 40درصد را به زیر 15درصد آوردیم و آنها متوجه شدند.
    وی یادآور شد: البته ما در سالجاری از نظر مالی با مشکلات جدی مواجه هستیم و با وجود اینکه مردان بزرگ و کارآمد ما در مذاکرات هسته ای کارهای بزرگی کردند اما هنوز در تحریم هستیم ، تحریم از ما برداشته نشد و همچنان در مضیقه هستیم.
    وی بیان داشت: دولت به استعداد وتوانایی هرمزگان اعتقاد دارد و معتقد است که مردم مومن با عاطفه این استان استحقاق توجه وخدمت رسانی بیشتر از آنچه هست را دارند و این استان به جهت سواحلی که دراختیار دارد وکیلومترآن برای برخی کشورها فرصتی هست ما می توانیم ازاین بندرهای موجود و تنگه ای که دنیا آن رامی شناسد به نحو مقتضی تر استفاده کنیم.
    وی با اشاره به اینکه آقای دکتر روحانی با کلید آمد و ما به جای قفل، کلید باشیم گفت: شما مردم با کلید باشید همه تلاش کنید که چگونه می شود مشکلات را حل کرد و آنقدر امکانات قانونی برای حل مسائل و مشکلات وجود دارد ولذا همه بصورت یک درد مشترک کارها را پیش ببریم.
    معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور اظهارداشت: درفرصت چهارماه باقیمانده تا پایان سال سه فرصت برای استان هرمزگان ازجمله پرداخت اعتبار برای طرحهایی که با پیشرفت فیزیکی 80درصد دارند وامکان بهره برداری تا دهه فجر و یا اسفندماه دارند این سازمان اعتبار آن را تامین می کند.
    دیگر قول نوبخت به مدیران استان، تامین خسارت شش میلیاردریالی رفع بیماری لکه سفید میگو به دست اندرکاران این بخش بود که تاکید کرد برای حفظ بازارهای خارجی حتی محصولات آلوده را امحا کنید.
    وی افزود: در استان هرمزگان ضمن حمایت تامین نهال جدید لیموترش برای کشاورزان آمادگی داریم برای بالا بردن توان آنان از چهار هزارو 600میلیارد ریال کل بدهی به بانک کشاورزی سود، دیر کرد و جریمه آن را سازمان مدیریت تقبل می کند.
    وی ، انگیزه از سفر به هرمزگان را ابلاغ سلام مودت رئیس جمهوری و هیات وزیران به مردم بزرگوار این استان اعلام کرد و افزود: درجریان این سفر یک روزه بازدیدی از مناطق آسیب دیده از سیلاب در شرق داشتم.
    وی ادامه داد: ارزیابی اولیه ازخسارت های وارده ناشی از سیل استان به عمل آمد و بزودی کارشناسان حوزه سازمان مدیریت برای بررسی دقیق وفنی از حادثه غمبار سیلاب که منجر به از دست رفتن تعدادی از هموطنان شد اعزام و سپس درهیات دولت مطرح و به استناد قانون 10 تنظیم و ماده 12 قانون بحران نسبت به جبران خسارت افراد، ساختمانها و ابنیه ها اقدام می شود.
    وی تصریح کرد: در این دیدار یک فرصتی برای تمرکز مجدد توسعه استان برای من فراهم شد و از مدتها قبل مترصد بودم به استان بیایم این فرصت ایجاد شد اما سه فرصت برای توسعه استان وجود دارد و وجه مشترک و همه شما دغدغه پیشرفت استان هرمزگان است .
    استاندار هرمزگان دراین نشست با اشاره به اینکه این استان سرزمین فرصت هاست گفت: با وجود رشد وتوسعه شتابان ولی این خطه هنوز با مشکلات زیادی دست وپنجه نرم می کند که نمونه آن، هنوز پس از 37سال از انقلاب بشاگرد 10درصد و وشا احمدی 18درصد دارد ویا در یکی از بخش های بشاگرد یک کیلومتر راه نداریم.
    جاسم جادری افزود: با وجود اینکه این استان مازاد درآمد درسال گذشته داشته و طبق قانون بایستی 50درصد آن به استان باز گردد ولی رقم ناچیزی واریز شده واین نیازمند حمایت سازمان مدیریت وبرنامه ریزی کشور ازاین استان است.
    معان امور عمرانی استانداری هرمزگان هم گفت: درجریان بارندگی وسیلاب سه روز گذشته دراین استان یک هزارو 426 میلیارد ریال به تاسیسات شهری و روستایی از جمله پل، راه ، آب و برق و مسکن خسارت وارد شده است.
    مسعود دالمن افزود: درجریان این حادثه 15 نفر از هموطنان این استان جان خود را از دست داده وبه 200 واحد مسکونی شهری و 140 واحد مسکونی خسارت وارد شده است.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر اعتبار  ( https://telegram.me/asretebar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی