عصر بازار

معاون وزیرکار و رفاه اجتماعی خبر داد:

بیمه اجتماعی و پرداخت مستمری برای ۷ میلیون نیازمند

عصر اعتبار- معاون رفاه اجتماعی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی ضمن اعلام اینکه نظام چند لایه تامین اجتماعی در کمیسیون اصلی اجتماعی دولت در دست بررسی است، گفت: براین اساس هفت میلیون نفر از افرادی که در بازار کارند، اما بیمه ندارند تحت پوشش قرار خواهند گرفت و در دوران بازنشستگی مستمری دریافت می‌کنند.

بیمه اجتماعی و پرداخت مستمری برای ۷ میلیون نیازمند
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۳ آبان ۱۳۹۴ - ۱۲:۱۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از ایسنا، دکتر احمد میدری در پاسخ به پرسشی درباره‌ی مهم‌ترین سیاست این وزارتخانه در برنامه ششم توسعه اظهار کرد: در برنامه ششم، نظام تامین اجتماعی چند لایه را دنبال می‌کنیم.

    وی ادامه داد: نظام تامین اجتماعی در کمیسیون فرعی دولت تایید شده و اکنون به کمیسیون اصلی رفته است.

    معاون رفاه اجتماعی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به هفت میلیون نفر از افرادی که در بازار کار هستند و بیمه ندارند و دچار ریسک‌های مختلف‌اند، ادامه داد: شخصی که بیمه اجتماعی ندارد و در بازار کار است احتمال این‌که حادثه ببیند بالاست و وقتی بازنشسته شود فقیر است و مستمری ندارد.

    میدری گفت: پیش‌بینی شده است برای همه اقشار بتوانیم حداقلی از بیمه داشته باشیم. در حال حاضر متوسط حق بیمه‌ای که از سوی افراد پرداخت می‌شود حدود 150 هزار تومان است، اما در صدد هستیم امکانی را فراهم کنیم تا کسی با پرداخت حتی 20 هزار تومان هم تحت پوشش بیمه قرار گیرد، منتهی مستمری بازنشستگی‌اش کمتر خواهد بود، اما به هرحال بیمه است.

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر اعتبار  ( https://telegram.me/asretebar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی