عصر بازار

معاون فروش سایپا خبر داد

جلسه وزارت صنعت و بانک مرکزی برای اجرای مرحله دوم فروش اقساطی خودرو

عصر اعتبار- معاون فروش و بازاریابی سایپا از جلسه مشترک وزارت صنعت و بانک مرکزی خبر داد و گفت: قرار است در این جلسه توافق برای اجرای مرحله دوم فروش اقساطی خودرو با تسهیلات بانکی اعلام شود.

جلسه وزارت صنعت و بانک مرکزی برای اجرای مرحله دوم فروش اقساطی خودرو
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۳ آبان ۱۳۹۴ - ۱۵:۵۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبر«عصر اعتبار» به نقل از فارس، رضا تقی‌زاده  اظهار داشت: با رسیدن ساعات پایانی اجرای مرحله اول طرح فروش خودرو با تسهیلات بانکی، قرار است جلسه‌ای با حضور مسئولان وزارت صنعت و بانک مرکزی و هیأت دولت در مورد اجرای مرحله دوم طرح فروش اقساطی خودروها برگزار شود و طی امشب یا فردا توافق برای اجرای مرحله دوم این طرح اعلام شود.

    وی در مورد نامه بانک مرکزی به وزارت صنعت مبنی بر تعیین سقف فروش 110 هزار دستگاه خودرو در قالب بسته خروج از رکود گفت: تاکنون به ما این مسئله ابلاغ نشده است و در حال حاضر حدود 50 هزار ثبت‌نام قطعی برای فروش محصولات سایپا داشته‌ایم.

    وی با بیان اینکه 65 هزار مورد ثبت‌نام برای خرید خودرو در نمایندگی‌های سایپا انجام شده است، گفت: ملاک اصلی برای پر شدن سقف 110 هزار پیش‌فروش خودرو، فروش قطعی خودرو است، نه پیش‌ثبت‌نام های صورت‌ گرفت.

    تقی‌زاده همچنین در مورد افزایش مدت زمان تحویل تندر 90 سایپا از 30 روز به 90 روز گفت: فروش این خودرو نیز متوقف شد و در حال حاضر ثبت‌نام تمام خودروها با مدت تحویل 30 روزه انجام می‌شود.

    وی ادامه داد: ثبت‌نام سایپا 131 دوگانه سوز نیز متوقف شده است.

    وی در پاسخ به این سؤال که طبق مصوبه دولت، خودروهای عرضه‌شده در طرح خروج از رکود باید حداکثر 30 روزه به خریداران تحویل داده شود، دلیل تعیین مدت زمان 90 روزه برای تحویل تندر 90 چه بوده است؟ گفت: در بخشنامه اصلی دولت، از لفظ پیش‌فروش و زمان تحویل 30 روزه برای این نوع خودرو استفاده شده که از نظر ما پیش‌فروش به نوعی از فروش گفته می‌شود که مبلغی به صورت پیش‌پرداخت دریافت شود و بقیه پول خودرو در زمان تحویل، واریز شود.

    وی افزود: فروش اقساطی خودرو، پیش‌فروش محسوب نمی‌شود.

    معاون فروش و بازاریابی سایپا در ادامه از کوتاه شدن مدت فاصله چک‌های دریافتی از خریداران در فروش محصولات سایپا خبر داد و گفت: قبلاً این مدت حدود 6 ماه بود که در حال حاضر فاصله بین زمان صدور چک‌ها به یک یا دو ماه رسیده است.

    به گفته وی، برای فروش در اقساط چهار ساله، 24 فقره چک و یا 48 فقره چک از خریدار دریافت می‌شود.

    وی همچنین در مورد امکان دریافت سفته از خریداران نیز گفت: ثبت‌نام کنندگان می‌توانند به جای چک در زمان ثبت‌نام سفته ارائه کنند، اما در زمان تحویل خودرو باید به ما چک بانکی تحویل دهند.

    تقی‌زاده همچنین در مورد افرادی که مبلغ پیش‌پرداخت خودرو را به حساب سایپا واریز کرده‌اند ولی اعتبارسنجی آنها مردود بوده است، گفت: این افراد می‌توانند برای دریافت مبلغ پرداخت شده به نمایندگی‌ها مراجعه کنند و یا فرد دیگری را به عنوان جایگزین خود معرفی کنند.

    وی تأکید کرد: مبلغ پیش‌پرداخت شده توسط این افراد در مدت 72 ساعت به آنها بازگردانده خواهد شد.

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر اعتبار  ( https://telegram.me/asretebar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی