عصر بازار

متخصصان و جراحان پیوند کلیه در ۸ ماه گذشته دستمزدی دریافت نکرده اند

عصر اعتبار- عضو هیات امنای انجمن بیماران کلیوی، از پرداخت نشدن دستمزد متخصصان و جراحان پیوند کلیه در هشت ماه گذشته خبر داد.

متخصصان و جراحان پیوند کلیه در ۸ ماه گذشته دستمزدی دریافت نکرده اند
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۳ آبان ۱۳۹۴ - ۱۵:۵۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از ایرنا، داریوش آرمان افزود: حدود هشت ماه است که جراحان بابت عمل های پیوند کلیه هیچ پولی دریافت نکرده اند که بدون تردید این وضعیت در کیفیت پیوندهای کلیه تاثیر منفی خواهد داشت.
    وی تصریح کرد: انتظار ما به عنوان متولی غیردولتی بیماران از مسئولان ذیربط این است که هرچه سریعتر برای این موضوع چاره ای جدی بیاندیشند.
    آرمان ادامه داد: باید تکلیف بدهی طولانی مدت تیم های پیوند کلیه در کشور مشخص شود زیرا با توجه به اخباری که از مراکز پیوند کلیه در کشور شنیده می شود، بخاطر افت کیفیت پیوندها، از علاقه بیماران برای انجام عمل پیوند کلیه کاسته شده است.
    وی تصریح کرد: اکنون یکی از جدی ترین دغدغه های این انجمن درمورد بیماران دیالیزی و دچار نارسایی حاد کلیه، موضوع کیفیت پیوندهای کلیه است که متاسفانه اخباری ناخوشایند در این زمینه به گوش می رسد.
    عضو هیات امنای انجمن بیماران کلیوی خاطرنشان کرد: از آنجا که ایران به عنوان یکی از پیشگامان پیونده اعضا بویژه پیوند کلیه در دنیا مطرح است، بدون شک تعداد حدود سه هزار پیوند کلیه در سال در کشور از یک سو یک موفقیت بزرگ است اما مهمترین نکته حفظ اعضای پیوندی است.
    وی گفت: انتظار داریم که چنین اتفاقاتی هرچه سریعتر به سرانجام مطلوب برسد و این نگرانی و دغدغه از بیماران کلیوی و خانواده های آنها و جامعه پزشکی رخت ببندد و شاهد اتفاقات مثبت باشیم.
    به گفته آرمان، بررسی نشان می دهد حدود 70 درصد علت ابتلا به بیکاری های کلیوی در ایران، دیابت و فشارخون بالا است و براساس آمار وزارت بهداشت حدود 9 میلیون ایرانی گرفتار دیابت هستند.
    وی افزود: همچنین 25 هزار بیمار دیالیزی در کشور وجود دارد.

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر اعتبار  ( https://telegram.me/asretebar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی