عصر بازار

جلسه سه‌جانبه خودرویی در بانک مرکزی آغاز شد

عصر اعتبار- جلسه سه‌جانبه با حضور رییس کل بانک مرکزی، قائم مقام وزارت صنعت، معدن و تجارت و همچنین معاونان مالی ایران‌خودرو و سایپا از دقایقی پیش در ساختمان بانک مرکزی آغاز شده است.

جلسه سه‌جانبه خودرویی در بانک مرکزی آغاز شد
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۳ آبان ۱۳۹۴ - ۲۲:۱۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از ایسنا، دستور کاری این نشست حول محور پایان ثبت‌نام برای فروش 110 هزار دستگاه خودرو و تصمیم‌گیری برای تمدید این طرح است.

    در بخشی از بسته سیاست‌های دولت برای تسریع رونق اقتصادی یا همان بسته خروج از رکود که چندی پیش رونمایی شد، مقرر شده بود که خودرو با تسهیلات 25 میلیون تومانی و با بهره 16 درصد در اختیار مردم قرار گیرد؛ به این صورت که 20 درصد قیمت خودرو به صورت نقد و 80 درصد باقی‌مانده تا سقف 25 میلیون تومان در قالب چک و سفته با دوره بازپرداخت چهار تا هفت سال از خریداران دریافت شود. در زمان رونمایی از این بسته اعلام شده بود که این بسته برای نیمه دوم امسال در نظر گرفته شده ولی با اجرای طرح از روز دوشنبه 20 آبان‌ماه به فاصله کمتر از شش روز بیش از 130 هزار دستگاه خودرو از این طریق به فروش رسید. این در حالی بود که بانک مرکزی برای 100 هزار دستگاه خودرو در این طرح برنامه ریزی و تامین اعتبار کرده بود. همین موضوع موجب شد که خودروسازان و وزارت صنعت، معدن و تجارت به فکر فروش بیشتر خودرو از این طریق بیفتند و به همین سبب به دنبال جلب نظر مساعد بانک مرکزی برای فروش حداقل 200 هزار دستگاه خودروی دیگر باشند.

    در همین راستا از دقایقی پیش جلسه‌ای سه‌جانبه در بانک مرکزی آغاز شده است که پیش‌بینی می‌شود حداقل تا یک ساعت دیگر ادامه یابد. باید دید بانک مرکزی با درخواست خودرویی‌ها موافقت می‌کند یا خیر. لازم به ذکر است که فروش خودرو در این طرح تا اعلام نتیجه این جلسه و تصمیم‌گیری نهایی علیرغم استقبال مردم متوقف شده است.

    اخبار تکمیلی از نتیجه این جلسه متعاقبا مخابره خواهد شد.

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر اعتبار  ( https://telegram.me/asretebar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

     

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو