عصر بازار

توضیح مدیر کل اعتبارات بانک مرکزی درباره طرح فروش خودرو

عصر اعتبار- مدیر کل اعتبارات بانک مرکزی در توضیح توقف طرح فروش مدت­ دا­ر خودروهای ساخت داخل، گفت: این طرح از ابتدا با هدف تحریک تقاضا به منظور فروش موجودی محصولات ساخته شده شرکت‌های تولیدی آغاز شد.

توضیح مدیر کل اعتبارات بانک مرکزی درباره طرح فروش خودرو
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۳ آبان ۱۳۹۴ - ۲۳:۴۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار»، روابط عمومی بانک مرکزی، علی اصغر میرمحمدصادقی افزود: وزیر محترم صنعت، معدن و تجارت در تاریخ 94/7/22 موجودی خودروهای انبار شده را به میزان 51 هزار دستگاه اعلام کردند و در جریان مذاکرات بعدی در مجموع قرار شد این تعداد به یک­صد هزار دستگاه افزایش یابد.
    به گفته وی، با توجه به استقبال قابل توجه هموطنان عزیز در روزهای دوشنبه و سه‌شنبه هفته قبل، در پایان روز سه‌شنبه در جلسه شورای پول و اعتبار مراتب خدمت وزیر محترم صنعت، معدن و تجارت اعلام شد که با توجه به سرعت نام‌نویسی باید دستورات لازم را به نحوی صادر فرمایید که از سقف تعیین شده، فراتر نرود.
    مدیرکل اعتبارات بانک مرکزی خاطرنشان کرد: آنچه مسلم است شرکت‌های خودروساز علاوه بر فروش موجودی‌ها، شروع به پیش‌فروش محصولات آتی کردند که به هیچ وجه از ابتدا مد نظر نبوده است.
    میرمحمدصادقی افزود: با توجه به ادامه فروش در نمایندگی‌های فروش در روزهای چهارشنبه و پنجشنبه مراتب به صورت کتبی به مدیران ذی‌ربط در وزارت صنعت‌، معدن و تجارت اعلام شد ولی با کمال تعجب حتی روز جمعه را نیز به عنوان فروش فوق‌العاده در نظر گرفتند که به هیچ وجه به قرارهای قبلی تطبیق نمی‌کرد؛ البته در مراحل بعدی تعداد 10 هزار دستگاه دیگر اضافه شد و در نهایت سقف کلی طرح به میزان 110 هزار دستگاه از محل منابع تخصیص داده شده می‌تواند تأمین مالی شود.
    وی تصریح کرد: شرکت‌های خودروساز می‌توانند از محل منابع داخلی خودشان نسبت به  فروش با همین روش و یا شیوه‌های دیگری که مصلحت می‌دانند، اقدام کنند. ولی نظام بانکی حداکثر همان 110 هزار دستگاه اعلام شده قبلی را می‌تواند تامین کند.

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر اعتبار  ( https://telegram.me/asretebar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی