عصر بازار

تاکید مدیرعامل سازمان بازنشستگی کشوری:

سن بازنشستگی اصلاح شود

عصر اعتبار- مدیرعامل سازمان بازنشستگی کشوری با بیان اینکه یکی از مشکلاتی که با آن روبرو هستیم سن پایین بازنشستگی در کشور است، گفت: این موضوع باعث افزایش هزینه صندوق‌ها شده است.

سن بازنشستگی اصلاح شود
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۵ آبان ۱۳۹۴ - ۰۹:۲۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از ایسنا، محمود اسلامیان با بیان اینکه در حال حاضر یک میلیون و 244 هزار بازنشسته تحت پوشش داریم، اظهار کرد: از این تعداد 80 درصد بازنشستگان در قید حیات هستند، 18 درصد فوت کرده‌اند و یک درصد هم از کار افتاده‌اند.

    وی افزود: یکی از مشکلاتی که با آن روبرو هستیم سن پایین بازنشستگی در کشور است که باید اصلاح شود. متوسط سن بازنشستگی در سال 88، 49.5 و در سال 93، 52 سال بوده است. در حالی که متوسط سن بازنشستگی در اروپا در زنان 65 و در مردان 68 سال است و این شاخص نشان می‌دهد که سن بازنشستگی در کشور ما با استانداردها تناسب ندارد و باعث افزایش هزینه صندوق‌ها شده است.

    مدیرعامل سازمان بازنشستگی کشوری با اشاره به تدوین برنامه ششم توسعه اظهار کرد: خوشبختانه دولت به موضوع بازنشستگی توجه دارد و موضوع صندوق‌های بازنشستگی از محورهای اصلی برنامه ششم توسعه است.

    اسلامیان افزود: چندین ماه است که کارگروهی به ریاست وزیر رفاه و با حضور صندوق‌های بیمه‌ای و سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی جلساتی تشکیل شده است و امیدواریم به برنامه مطلوبی برسیم که بر اساس آن صندوق‌ها از وضعیت فعلی که دارند خارج شوند.

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر اعتبار  ( https://telegram.me/asretebar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی