عصر بازار

دوره آموزشی عملیات ارزی ویژه مدیران شعب پست‌بانک ایران برگزار شد

عصر اعتبار- در راستای برنامه‌های آموزشی پست‌بانک‌ایران، دوره آموزشی عملیات ارزی ویژه مدیران شعب استان‌ها و مناطق تهران با حضور مدیرعامل، اعضای هیأت مدیره، مدیران امور و تعدادی از رؤسای ادارات ستادی درسالن همایش ساختمان آموزش پست‌بانک‌ایران برگزار شد.

دوره آموزشی عملیات ارزی ویژه مدیران شعب پست‌بانک ایران برگزار شد
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۵ آبان ۱۳۹۴ - ۱۰:۴۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار»، دکتر فرحی در این دوره آموزشی گفت: آموزش عملیات ارزی مهم و با اهمیت است. در شرایط فعلی پساتحریم برگزاری چنین دوره‌هائی به لحاظ افزایش دانش مجموعه کارکنان بسیار مفید و مثمرثمر می‌باشد.
    وی به تشریح قابلیت‌های پست بانک‌ایران در ارائه خدمات متنوع ارزی پرداخت و تصریح کرد: برنامه‌های آموزشی کاربردی مناسب برای شبکه بانک تدوین شده تا آمادگی لازم را برای ارائه خدمات گسترده در شعب منتخب بعد از تحریم داشته باشیم. البته بایستی برنامه‌های آموزشی ارزی را برای تمامی شعب در سراسر کشور ارائه کنیم.
    فرحی در ادامه با اشاره به اهمیت تجهیزمنابع اظهارداشت: استفاده از ابزارهای موجود در ارائه هرچه بهتر خدمات در مدیریت شعب استان‌ها و مناطق بسیار خوب است ولی آنچه مهم می‌باشد عملیاتی کردن این ابزارهاست. بنابراین آنچه در این راه مورد انتظار است حرکت جدی‌تر برای رسیدن به اهداف تجهیزمنابع در مدت باقی مانده از سال می‌باشد.
    مدیرعامل بر پیگیری جدی وصول مطالبات تأکید کرد و عنوان نمود: در این زمینه زمان چیزی را حل نمی‌کند، بلکه با توجه به اختیارات تفویضی به شبکه بانک، بایستی به صورت جدی آن را پیگیری کرده تا شاخص‌ها بهبود یابد.
    فرحی موضوع چک‌های برگشتی را تهدیدی جدی برای مجموعه از منظر شهرت بانک دانست و اظهارداشت: اقدامات اصلاحی در مورد صدور دسته چک انجام شده و در این زمینه، شناخت مشتری مهم می‌باشد چرا که چک برگشتی، خط قرمز بانک برای مشتری و با شهرت و اعتبار بانک در ارتباط است و انتظار داریم با نظارت و دقت بیشتر بر شعب چک‌های برگشتی تعدیل تا اعتبار بانک لطمه نخورد.
    مدیرعامل درادامه وجود شعب زیان‌ده را غیرقابل پذیرش دانست و از همه مدیران ‌شعب استان‌ها و مناطق تهران درخواست کرد که به قید فوریت و با ارائه راهکارهای مناسب برای برون‌رفت این شعب از زیان اقدام نمایند و اساساً شعب زیان‌ده نباید وجود داشته باشد.
    وی به نرخ سود سپرده‌ها و تسهیلات نیز اشاره کرد و گفت: تعیین نرخ سود سپرده‌ها باتوجه به حاشیه سود و در چارچوب ضوابط بانک مرکزی تصمیم‌گیری می‌شود و در زمینه تسهیلات نیز شناخت جامع و کامل مشتریان لازم و ضروری می‌باشد.
    مدیرعامل درپایان گزارشی از وضعیت بانک ارائه کرد و خاطرنشان ساخت: عملیات اجرای Core یکپارچه بانک انجام شده و انتظار داریم همه مدیران با جدیت بیشتر جهت پیشرفت امور و رسیدن به اهداف بانک گام بردارند.
    مجتبی حقی رئیس اداره‌کل بانکداری و روابط‌بین‌الملل نیز در ابتدای این مراسم گزارشی از روند برگزاری این دوره آموزشی و اهمیت مسائل ارزی ارائه کرد.
    همچنین در ادامه مدرس بانک به معرفی خدمات ارزی در پست بانک‌ایران و تأثیر ارائه خدمات ارزی بر منابع و درآمد بانک و روش‌های پرداخت و تجارت خارجی و تشریح درآمدها پرداخت.
    وی تعریف فرآیند اسناد و مدارک لازم، تنظیم پیام‌ها و تشریح سطوح ایجاد پیام و ضرورت آن و هچنین نقش اداره بین‌الملل در پشتیبانی از شعب ارزی- ریالی را تشریح و موارد آموزشی در این زمینه را توضیح داد.
    مدرس بانک؛ مقررات حاکم بر اعتبارات اسنادی، برات حواله‌های ارزی واردات کالا، روابط کارگزاری و چگونگی ایجاد و تسویه آن و آشنائی با اتاق معاملات صرافی را هم تشریح کرد.
    وی تصریح کرد: هرچه روابط کارگزاری بانک در اقصی نقاط گسترده‌تر باشد موفق‌تر خواهد بود که خوشبختانه پست‌بانک‌ایران از این لحاظ موقعیت و وضعیت بهتری از سایر بانک‌ها دارد و باید از این فرصت به‌خوبی استفاده کرد.

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر اعتبار  ( https://telegram.me/asretebar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی