عصر بازار

حملات تروریستی پاریس ارزش سهام چین وهنگ کنگ را کاهش داد

عصر اعتبار- حملات تروریستی جمعه شب گذشته پاریس، موجب کاهش ارزش سهام در بورس های چین و هنگ کنگ شد.

حملات تروریستی پاریس ارزش سهام چین وهنگ کنگ را کاهش داد
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۵ آبان ۱۳۹۴ - ۱۲:۴۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از ایرنا، ارزش سهام بازارهای چین و هنگ کنگ صبح امروز ( دوشنبه) و در اولین روز از هفته پس از حملات پاریس، افت داشت و تحلیل گران اقتصادی این افت را ناشی از حملات تروریستی پاریس و تعدیل اشتهای ریسک پذیری در میان سرمایه گذاران جهانی عنوان می کنند.
    ارزش سهام «تراشه آبی» BLUE - CHIP CS1300 معاملات خود را با 1.7 درصد کاهش آغاز کرد و با هفت دهم درصد افت در 3720.73 واحد به پایان برد.
    ارزش سهام «کمپوزیت شانگهای» نیز با نیم درصد افت در 3562.54 واحد بسته شد.
    ارزش سهام هنگ کنگ «هانگ سنگ» نیز با 1.6 درصد سقوط در 22031.16 امتیاز بسته شد در حالی که ارزش سهام هنگ کنگی چینی در این بورس با 1.9 درصد کاهش به 9985.54 واحد سقوط کرد.
    «هنگ هائو» مدیر عامل ارشد خدمات بین المللی استراتژیک چین BOCOM، دلیل این افت را حملات تروریستی پاریس و عدم ثبات اقتصاد جهانی عنوان کرد.
    وی هشدار داد احتمال سقوط مجدد ارزش سهام به دلیل استخراج بیش از حد معادن و نفت وجود دارد و و انتشار اوراق تنظیم بازار توسط دولت چین ضروری است.
    ارزش سهام هواپیمایی نیز در بورس هنگ کنگ و چین به دلیل ترس از حملات تروریستی کاهش یافت.
    درجریان حملات تروریستی جمعه شب گذشته پاریس 132 تن کشته و بیش از 350 نفر مصدوم شدند.

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر اعتبار  ( https://telegram.me/asretebar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی