عصر بازار

دبیرکل کانون صرافان خبر داد

ورود ارز چند بانک به بازار با دستور بانک مرکزی

عصر اعتبار- دبیر کل کانون صرافان از ورود ارز چند بانک به بازار با دستور بانک مرکزی خبر داد و با بیان اینکه قطعاً قیمت ارز (دلار) کاهش خواهد یافت، گفت: تقاضا برای ارز تا اربعین حسینی افزایشی است.

ورود ارز چند بانک به بازار با دستور بانک مرکزی
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۵ آبان ۱۳۹۴ - ۱۴:۵۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از تسنیم، عبدالامیر بیت لفطه در مورد افزایش قیمت نرخ ارز، اظهار داشت: قیمت ارز نسبت به دیروز و روز شنبه کاهش یافته است، به طوری که نرخ دلار هم اکنون 3575 تومان است و قطعا این قیمت پایدار نخواهد بود و دلایل افزایش نرخ ارز عدم تعادل در عرضه و تقاضا است.
    وی افزود: ایام اربیعن و حرکت زائران که قصد  سفر به عراق را دارند و اتفاقاتی که در منطقه رخ داد در این افزایش قیمت اثر دارد؛ همچنین ارائه تسهیلات برای خرید خودرو و غیره هم بی تاثیر نیست، زیرا افراد وقتی حس می‌کنند قیمت کالایی می‌خواهد افزایش یابد، سرمایه و نقدینگی خود را به آن سمت و کالایی که متقاضی‌اش افزایش می یابد، می برند و عرضه آن دچار کاهش می‌شود و  قیمت به صورت غیرواقعی و مقطعی افزایش می‌یابد.
    بیت لفطه با بیان اینکه افزایش نرخ ارز متاثر از مواردی است که در آینده رفع می شود، گفت: نمی‌توان پیش بینی کرد که قیمت چه میزان کاهش خواهد یافت و باید ببینیم عرضه و تقاضای ارز در بازار در هر روز و هر لحظه چگونه است، ولی فقط افزایش قیمت نداریم و بعضاً کاهش نرخ هم داریم؛ مثلا نرخ ارز روز شنبه گذشته به 3615 تومان رسید ولی دیروز (یک شنبه) و امروز این روند کاهشی شد.
    به گفته وی، بانک مرکزی هم اکنون توسط چند بانک به بازار ارز تزریق می‌کند تا بازار ارز از بی‌نظمی و التهاب خارج شود و نسبت به ماه گذشته شاهد کاهش قیمت باشیم. البته با توجه به اربیعن حسینی و سفر زائران به عراق، عدم تعادل در عرضه و تقاضا ارز وجود خواهد داشت و با رشد تقاضا روبرو خواهیم بود.
    دبیر کل کانون صرافان گفت: قطعا بعد از اربیعن به احتمال خیلی زیاد نرخ ارز کاهش خواهد یافت، زیرا تعداد افرادی که می‌خواهند به کربلا بروند، کم نیست و قابل توجه است و اگر هر نفر به میزان کم و حداقلی ارزی با خود بخواهد ببرد، قطعا در کلان بی تاثیر نخواهد بود.

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر اعتبار  ( https://telegram.me/asretebar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی