عصر بازار

درخواست بریکس از جی ۲۰ برای مقابله با تضعیف اقتصاد جهان

عصر اعتبار- اقتصادهای نوظهور عضو گروه بریکس از کشورهای توسعه یافته و در حال توسعه گروه ۲۰ خواستند تا همکاری های خود در زمینه سیاست های اقتصادی کلان را تقویت کنند و جلوی تاثیرات منفی تضعیف اقتصاد جهانی را بگیرند.

درخواست بریکس از جی ۲۰ برای مقابله با تضعیف اقتصاد جهان
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۵ آبان ۱۳۹۴ - ۱۶:۲۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از رویترز، اقتصادهای نوظهور عضو گروه بریکس از کشورهای توسعه یافته و در حال توسعه گروه 20 خواستند تا همکاری های خود در زمینه سیاست های اقتصادی کلان را تقویت کنند و جلوی تاثیرات منفی تضعیف اقتصاد جهانی را بگیرند و ریسک های متوجه رشد اقتصادی را کاهش دهند.
    رهبران کشورهای برزیل، روسیه، هند، چین و آفریقای جنوبی که در حاشیه نشست گروه 20 در شهر آنتالیای ترکیه تشکیل جلسه داده بودند گفتند، ترمیم اقتصاد جهانی هنوز پایدار نیست.
    این گروه در بیانیه ای که  پس از نشست صادر شد اعلام کردند:«(این) تاکیدی است بر اهمیت تقویت همکاری ها در زمینه سیاست های کلان اقتصادی  و همکاری میان اعضای گرو ه20 به منظور جلوگیری از تبعات منفی و دستیابی به رشد قوی، با ثبات و متوازن.»
    اقتصادهای گروه بریکس امسال وضعیت مساعدی ندارند. رشد اقتصادی چین به پایین ترین رقم خود از بحران مالی 09-2008 تاکنون رسیده است. اقتصاد روسیه که از تحریم های غرب در جریان بحران اوکراین و کاهش قیمت نفت آسیب دیده، برای اولین بار از سال 2009 تاکنون وارد دوره رکود شده است.
    بسیاری از سرمایه گذاران سرمایه های خود را از بازارهای نوظهور گروه بریکس که زمانی از روند رشد بالایی برخوردار بود بیرون کشیده اند.
    ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه در نشست گروه بریکس گفت: «مجموعه مشکلات ساختاری و دوره ای منجر به کاهش رشد در اقتصاد جهانی و اقتصاد کشورهای ما شده است.»
    گروه بریکس که از سال 2009 تاکنون به طور منظم تشکیل جلسه می دهد و یک پنجم تولید اقتصادی و 40 درصد جمعیت جهان را به خود اختصاص می دهد، عمدتا نتوانسته در زمینه انجام اقدامات متحد و یکدست دستاوردی داشته باشد و بیشتر روی انتقاد از غرب متمرکز شده است.
    گروه بریکس همچنین در این نشست از تحریم های غرب علیه روسیه انتقاد کردند.
    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر اعتبار  ( https://telegram.me/asretebar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

     

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی