عصر بازار

برای جبران کاهش قیمت نفت

دولت امارات ۱۵ میلیارد دلار پول خود را از بانک‌ها خارج کرد

عصر اعتبار- در حالی که افت قیمت نفت بودجه دولت امارات را تحت فشار قرار داده است مدیر بانک ملی ابوظبی اعلام کرد، بخش بانکی امارات از ماه سپتامبر سال گذشته تاکنون ۵۶ میلیارد درهم (۱۵.۲۵ میلیارد دلار) سپرده دولتی را از دست داده است.

دولت امارات ۱۵ میلیارد دلار پول خود را از بانک‌ها خارج کرد
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۵ آبان ۱۳۹۴ - ۱۶:۳۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از بلومبرگ، مبارک راشد المنصوری، رئیس بانک مرکزی امارات گفت، امارات ممکن است در نتیجه کاهش قیمت نفت هزینه های دولتی خود را کاهش دهد.
    المنصوری در کنفرانسی که روز دوشنبه در دوبی برگزار شد گفت، کاهش درآمدهای نفتی دولت «ممکن است موجب اقدامات تقویتی مالی بیشتر شود، البته به صورت تدریجی، تا در راستای حمایت از رشد غیرنفتی، هزینه هایی که دارای اولویت هستند ادامه پیدا کند.» بر اساس آمارهای دولتی، درآمدهای نفتی حدود یک سوم تولید ناخالص داخلی امارات را در سال گذشته تشکیل داد.
    قیمت نفت برنت در طی یک سال گذشته بیش از 40 درصد کاهش یافته و اقتصاد 6 کشور عضو شورای همکاری خلیج فارس را با محدودیت های مالی مواجه کرده است. الکس تورزبی، مدیر بانک ملی ابوظبی اعلام کرد، بخش بانکی امارات از ماه سپتامبر سال گذشته تاکنون 56 میلیارد درهم (15.25 میلیارد دلار) سپرده دولتی را از دست داده است.
    المنصوری افزود، کند شدن رشد اقتصاد جهانی ممکن است موجب کاهش رشد تولید ناخالص داخلی امارات در بخش غیرنفتی شود و برای محدود کردن این تاثیر «باید اقدامات احتیاطی» اعمال گردد. به گفته وی، رشد دومین اقتصاد بزرگ عربی ممکن است از 4.6 درصد در سال 2014 به 3 درصد در سال جاری برسد.
    «ما همچنان به سرمایه گذاری هایمان ادامه می دهیم... برخی ممکن است استدلال کنند که اکنون فرصت مناسبی برای  دولت هایی مانند امارات است تا پروژه های ضروری خود را با هزینه ای کمتر اجرایی کند.»
    المنصوری گفت، در حالی که سیاست گذاران فدرال رزرو زمینه را برای افزایش نرخ استقراض آماده می کنند، امارات «به صورت تدریجی نرخ بهره را تعدیل خواهد کرد تا از ثبات نرخ ارز اطمینان حاصل کند.»
    رئیس بانک مرکزی امارات گفت، تعداد وام های تسویه نشده تا ماه سپتامبر به 6.3 درصد کل وام ها کاهش یافته، در حالی که این رقم در نیمه دوم سال 2014، 8.6 درصد بود.

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر اعتبار  ( https://telegram.me/asretebar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو