عصر بازار

جزییات دریافت یک وام ۳ میلیاردی

عصر اعتبار- بر اساس تفاهم نامه همکاری بین صندوق حمایت از صنایع الکترونیک و دانشگاه فنی و حرفه ای ، افرادی که در دانشگاه فنی و حرفه‌ای مهارت دیده‌اند، چنانچه در صنایع الکترونیک کشور جذب شوند، صحا به این واحدها با اعطای تسهیلات حمایت می‌کند.

جزییات دریافت یک وام ۳ میلیاردی
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۵ آبان ۱۳۹۴ - ۱۶:۵۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از اقتصادنیوز، تفاهم نامه همکاری بین صندوق حمایت از تحقیقات و توسعه صنایع الکترونیک (صحا) و دانشگاه فنی و حرفه‌ای با هدف اجرای طرح‌های کارآفرینی و پروژه‌های مبتنی بر دانش و فناوری منعقد شد.

    این تفاهم نامه که در مراسم پنجمین سالگرد تاسیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای در هتل المپیک تهران بین مدیرعامل صحا و رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای به امضاء رسید، در راستای ایجاد هم‌افزایی علمی و اجرایی در تبادل تجارب، اطلاعات، بهره‌برداری بهینه و هدفمند از امکانات و توانمندی‌های متقابل علمی و تخصصی موجود به ویژه در حوزه‌های مهارتی و فناوری در اجرای طرح‌های کارآفرینی و پروژه‌های مبتنی بر دانش و فناوری، و تجاری‌سازی نتایج حاصل از تحقیقات منعقد شده است.

    همکاری با هدف حمایت از شرکت‌های نوپای مهارتی و خدماتی در حوزه الکترونیک و تبدیل ایده‌های فناوری و کارآفرینی به محصول یا خدمت، تجاری‌سازی دستاوردهای پژوهشی، رشد سریع بنگاه‌های نوپا و فناور در زمینه صنعت الکترونیک طبق سیاست‌گذاری مشترک؛ حمایت از توسعه طرح‌های کارآفرینی در سطح ملی و بین‌المللی؛ همکاری در زمینه ارائه دوره‌های آموزشی کوتاه‌مدت تخصصی برای صنایع الکترونیک؛ همکاری در زمینه ارائه خدمات مشاوره‌ای در زمینه‌های فنی و تهیه طرح‌های توجیهی؛ همکاری در تدوین شاخص‌های اثربخشی، سنجش و پایش آن‌ها برای طرح‌های اجرا شده و ارائه گزارش‌های لازم و همکاری در زمینه شناسایی و تعریف مدل‌های جدید حمایتی در حوزه‌های مختلف و فراهم آوردن ساز و کار اجرایی آن از جمله موضوعات این تفاهم نامه به شمار می‌رود.

    علی وحدت، مدیرعامل صحا قبل از امضای این تفاهم نامه با بیان اینکه دانشگاه فنی و حرفه‌ای با بیش از 70 مرکز دانشگاهی دارای پتانسیل بزرگی در مهارت افزایی در کشور است، گفـت: ظرفیت بالای فیزیکی و کادر هیات علمی و نیروی انسانی دانشگاه فنی و حرفه‌ای می‌تواند زمینه ساز جهش بزرگی در بخش کارآفرینی و پرورش نیروی فنی و ماهر در کشور باشد.

    وی با تاکید بر اینکه آموزش، پژوهش و فناوری در دانشگاه‌ها جایگاه خاص خود را دارند، تصریح کرد: هر یک از این بخش‌ها باید به طور جداگانه مورد توجه گیرد و نمی‌توان انتظار داشت که پژوهش جای آموزش و فناوری جای پژوهش را در دانشگاه‌ها بگیرند.

    وحدت ادامه داد: در این میان رسالت دانشگاه فنی و حرفه‌ای مهارت افزایی دانشجویان و تربیت نیروی انسانی ماهر است که در بخش‌های مختلف صنعت کشور به کار مشغول شده تا سطح تولیدات و خدمات را ارتقاء بخشد.

    وحدت با اشاره به فعالیت صحا زیر نظر وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: صندوق حمایت از تحقیقات و توسعه صنایع الکترونیک با نزدیک به ٢۰ سال سابقه از قدیمی‌ترین صندوق‌های حمایتی تخصصی است که وظیفه‌اش حمایت از صنایع ارتباطی، اتوماسیون، رایانه‌ای، الکترونیک نوری، قطعات الکترونیک، الکترونیک مصرفی و الکترونیک کاربردی است.

    به گفته وی وزرای صنعت، معدن و تجارت، ارتباطات و فناوری اطلاعات، علوم، تحقیقات و فناوری، اقتصاد و دارایی، دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح، نیرو و رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی از جمله اعضای مجمع صندوق حمایت از تحقیقات و توسعه صنایع الکترونیک هستند.

    وحدت افزود: اعطای تسهیلات تا سقف 30 میلیارد ریال با نرخ ترجیحی 6 تا 18 درصد و صدور ضمانت نامه برای شرکت‌های حوزه الکترونیک کشور از جمله خدمات صندوق حمایت از تحقیقات و توسعه صنایع الکترونیک محسوب می‌شود.

    آن طور که روابط عمومی صحا گزارش داده، مدیر عامل صندوق حمایت از تحقیقات و توسعه صنایع الکترونیک با اشاره به عدم رشد سرمایه صحا در سال‌های اخیر گفت: با توجه به تاکید همه‌جانبه اسناد بالادستی توسعه کشور از جمله سند چشم‌انداز ایران ١4۰4، سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی و علم و فناوری ابلاغی از سوی مقام معظم رهبری بر نقش و جایگاه ویژه اقتصاد دانش‌بنیان و صنایع پیشرفته و سهم چشمگیر صنایع الکترونیک در فناوری‌های پیشرفته کشور، با عزم دولت تدیبر و امید، ٢5 میلیون دلار جهت تقویت سرمایه صحا منظور شد.

    وی با اشاره به ظرفیت‌های مناسب صنعت الکترونیک در کشور گفت: نیروی انسانی تحصیل کرده یکی از پتانسیل‌های ارزنده این بخش است چراکه بهترین فارغ التحصیلان دانشگاهی در رشته‌های برق، الکترونیک و IT تحصیل کرده‌اند. همچنین ارزش افزوده بالای این حوزه جذابیت خاصی را فراهم کرده که هم در اشتغال کشور موثر است و هم می‌تواند مانع خروج نخبگان از کشور شود.

    مدیرعامل صحا با اشاره زمینه‌های همکاری با دانشگاه فنی و حرفه‌ای گفت: آموزش‌های مهارتی برای صنایع حوزه الکترونیک کشور از جمله محورهای همکاری صحا با دانشگاه به شمار می‌رود به طوریکه شرکت‌ها و واحدهایی که نیازمند بهره مندری از خدمات آموزشی و مهارتی هستند می‌توانند با دریافت تسهیلات صندوق از خدمات دانشگاه فنی و حرفه‌ای برخوردار شوند.

    وی افزود: همچنین بر اساس این تفاهم نامه به دنبال این هستیم، افرادی که در دانشگاه فنی و حرفه‌ای مهارت دیده‌اند، چنانچه در صنایع الکترونیک کشور جذب شوند، صحا به این واحد‌ها با اعطای تسهیلات حمایت کند.

    به گفته وحدت چانچه نیروهای مهارتی دانشگاه‌ها اقدام به ایجاد شرکت‌های کوچک در درون دانشگاه‌ها کنند که منجر به شکل گیری کسب و کار کوچک شود، با معرفی دانشگاه صحا آمادگی حمایت از این شرکت‌های نوپا را دارد.

    وی همچنین توضیح داد: دانشگاه می‌تواند بستر و زیرساخت‌های لازم برای شروع فعالیت این شرکت‌ها از جمله فضای فیزیکی، کارگاه‌های مشترک و زیرساخت‌های IT را در اختیار این شرکت‌ها قرار دهد و صحا نیز از فعالیت‌های آن‌ها حمایت کند.

    پس از امضای تفاهم نامه، دکتر وحدت مدیرعامل صحا به همراه دکتر جهانگرد معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات و رئیس سازمان فناوری اطلاعات از نمایشگاه دستاوردهای علمی و فناوری واحدهای دانشگاه فنی و حرفه‌ای بازدید کردند.

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر اعتبار  ( https://telegram.me/asretebar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی