عصر بازار

دلار کوتاه آمد

عصر اعتبار- کاهش نرخ دلار نسبت به روز گذشته نشان داد هنوز هم پالس های بانک مرکزی در بازار خریدار دارد و می تواند التهابات روانی را مهار کند.

دلار کوتاه آمد
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۵ آبان ۱۳۹۴ - ۱۶:۵۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از خبرآنلاین، مسئولان بانک مرکزی روز گذشته از دخالت در بازار و تزریق بیشتر ارز خبر دادند و همین سخنان کافی بود تا امروز نرخ معامله دلار را در بازار آزاد از خط 3580 تومان تا خاکریز 3560 تومان عقب نشینی کند.

    از سوی دیگر نیز پیگیری ها از بازار نشان می دهد امروز بانک مرکزی چند بانک را به بازار گسیل کرده و طرف عرضه تقویت شده است.

    این عقبگرد در حالی رخ داد که بانک مرکزی نرخ دلار را امروز در مرکز مبادلات دو ریال بالا برد و به 2955 تومان رساند.

    با این حال اما ناظران و فعالان بازار معتقدند به علت افزایش سفر به مناسبت اربعین حسینی، تقاضاهای خرد در بازار بالا است و همین تقاضا ها اجازه کاهش بیشتر قیمت دلار را نمی دهد.

    مدیر اداره صادرات بانک مرکزی روز گذشته از مداخله این بانک برای کاهش التهاب مجدداً در بازار خبرداده بود.

    صمد کریمی با بیان اینکه ما رسیدن نرخ دلار به کانال 3 هزار و 600 تومان را تأیید می کنیم، از برنامه بانک مرکزی برای افزایش عرضه ارز خبر داد و گفت: بانک مرکزی برای کاهش التهاب مجدداً در بازار مداخله می کند.

    صمد کریمی در پاسخ به سوالی درباره مهمترین عوامل افزایش نرخ ارز طی روزهای اخیر گفت: آنچه که در روزهای اخیر منجر به افزایش قیمت دلار در بازار شده است از جمله عوامل غیر بنیادی است که به زودی برطرف می شود و فعالان اقتصادی باید از رفتارهای هیجانی پرهیز کنند.

    وی افزود: با توجه به آغاز شمارش معکوس برای اجرایی شدن برجام و اتصال بانکهای کشور به شبکه سوئیفت و همچنین فراهم شدن زمینه برای گشایش ال. سی و فاینانس در مقاطع کوتاه مدت ، میان مدت و بلند مدت و بالاخره کاهش هزینه های نقل و انتقال پول زمینه برای حذف عوامل غیر بنیادی تاثیر گذار در بازار و افزایش میزان عرضه ارز فراهم می شود.

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر اعتبار  ( https://telegram.me/asretebar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی