عصر بازار

عقب‌نشینی دوباره طلا در بازار جهانی

عصر اعتبار- طلا در بازار جهانی روز جاری به دلیل قوی شدن دلار و تقاضای ضعیف خریداران بزرگ، از صعود روز گذشته عقب نشینی کرد و در پایین‌ترین قیمت پنج سال گذشته ایستاد.

عقب‌نشینی دوباره طلا در بازار جهانی
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۶ آبان ۱۳۹۴ - ۱۱:۲۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از ایسنا، هر اونس طلا برای تحویل فوری در معاملات روز جاری بازار سنگاپور با 0.1 درصد کاهش، 1084 دلار معامله شد. بهای معاملات این بازار روز دوشنبه تحت تاثیر تقاضا برای پناهگاه مطمئن سرمایه که در پی حملات تروریستی در پاریس بوجود آمد، حداکثر 1.3 درصد صعود کرد اما تا پایان روز 0.1 درصد کاهش یافت.

    در بازار نیویورک هر اونس طلا برای تحویل در دسامبر با 0.5 درصد کاهش، به 1077 دلار رسید. بهای طلا در معاملات روز گذشته این بازار ابتدا به 1097 دلار صعود کرده بود اما میزان صعودش تا پایان روز به 0.3 درصد محدود شد و به 1083 دلار رسید.

    شمش طلا با خلوص 99.99 درصد در بازار بورس طلای شانگهای 1.1 درصد کاهش یافت و به 223 یوان در هر گرم (1088.51 دلار در هر اونس) رسید که بزرگترین میزان کاهش در یک هفته گذشته بود.

    بر اساس گزارش بلومبرگ، همان طور که انتظار می‌رفت تقاضا برای پناهگاه مطمئن دارایی که در نخستین روز گشایش بازارهای جهانی پس از حملات تروریستی روز جمعه پاریس به وجود آمده بود، به سرعت ضعیف شد زیرا سابقه واکنش به حوادث تروریستی در 15 سال گذشته نشان داده که عمر واکنش بازار کوتاه مدت است.

    انتظارات برای افزایش نرخهای بهره آمریکا در ماه آینده بالا رفته و به دلار کمک کرده است در برابر سبدی از ارزهای بزرگ صعود کند و به این ترتیب فلزات ارزشمند که به این ارز معامله می‌شوند، گرانتر شده اند.

    آمارهای معاملات نشان می‌دهند احتمال تصویب افزایش نرخهای بهره در نشست روزهای 15 و 16 دسامبر بانک مرکزی آمریکا به 68 درصد رسیده که بالاتر از احتمال 50 درصدی در پایان اکتبر است.

    در بازار سایر فلزات ارزشمند، هر اونس نقره برای تحویل فوری با 0.18 درصد کاهش، به 14.22 دلار رسید. هر اونس پلاتین برای تحویل فوری با 0.29 درصد کاهش، 863 دلار معامله شد در حالیکه هر اونس پالادیم با 2.19 درصد کاهش، به 538 دلار نزول کرد.

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر اعتبار  ( https://telegram.me/asretebar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی