عصر بازار

بر اساس تصویب نمایندگان؛

تعهد ریالی بیمه‌گر به اندازه ظرفیت وسیله نقلیه است

عصر اعتبار- نمایندگان در ادامه بررسی لایحه دائمی شدن قانون بیمه شخص ثالث مصوب کردند که تعهد زیانی بیمه‌گر در قبال زیان‌دیدگان داخل وسیله نقلیه به اندازه‌ی ظرفیت تعریف شده هر خودرو است.

تعهد ریالی بیمه‌گر به اندازه ظرفیت وسیله نقلیه است
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۶ آبان ۱۳۹۴ - ۱۱:۵۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از ایسنا، ماده 12 این لایحه با 152 رای موافق نمایندگان به تصویب رسید. بر این اساس تعهد ریالی بیمه‌گر در قبال زیان دیدگان داخل وسیله نقلیه مصوب حادثه برابر حاصل ضرب ظرفیت مجاز وسیله‌ی نقلیه در سقف تعهدات بدنی بیمه‌نامه است.

    در مواردی که به علت عدم رعایت ظرفیت مجاز وسیله نقلیه، مجموع خسارات بدنی زیان دیدگان وسیله‌ی نقلیه مقصر حادثه بیش از سقف مذکور باشد مبلغ خسارت مورد تعهد بیمه‌گر به نسبت خسارت وارده به هر یک از زیان دیدگان بین آنان تسهیم می‌گردد و ما به التفاوت خسارت بدنی هر یک از زیان دیدگان توسط صندوق تامین خسارت‌های بدنی وفق مقررات مربوط به پرداخت و مطابق مقررات این قانون از مصوب حادثه بازیافت می‌شود.

    میزان ظرفیت مجاز وسیله نقلیه با توجه به نوع و کاربری آنها به موجب آیین نامه‌ای خواهد بود که توسط وزارت کشور با همکاری وزارت‌خانه‌های صنعت و معدن و تجارت و راه و شهرسازی و بیمه مرکزی تهیه می‌شود و به تصویب هیات وزیران می‌رسد.

    به موجب این ماده تعداد جنین و اطفال زیر دو سال داخل وسیله نقلیه به ظرفیت مجاز خودرو اضافه می‌شود. همچنین بر اساس تبصره‌ای، تعهد ریالی بیمه‌گر در قبال زیان دیدگان خارج از وسیله‌ نقلیه مسبب حادثه 10 برابر سقف تعهدات بدنی بیمه نامه می‌باشد.

    در مواردی که مجموع خسارات بدنی زیان دیدگان خارج از وسیله نقلیه مصوب حادثه بیش از سقف مذکور باشد مبلغ خسارت مورد تعهد بیمه‌گر به نسبت خسارت وارد شده به هر یک از زیان دیدگان بین آنان تسهیم می‌گردد و مابه التفاوت خسارت بدنی هر یک از زیان دیدگان توسط صندوق تامین خسارت‌های بدنی وفق مقررات مربوط پرداخت می‌شود.

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر اعتبار  ( https://telegram.me/asretebar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو