عصر بازار

معاون وزیر راه و شهرسازی خبر داد

تسهیلات ویژه صندوق توسعه ملی برای دو پروژه ریلی

عصر اعتبار- معاون وزیر راه و شهرسازی: صندوق توسعه ملی با توجه به بند"و" تبصره ۵ قانون بودجه سال ۱۳۹۴ کل کشور تسهیلات ویژه‌ای برای احداث پروژه‌های راه‌آهن اصفهان- خوزستان و راه‌آهن بجنورد- شیروان- چناران- جوین- اسفراین در اختیار بخش خصوصی قرار خواهد داد.

تسهیلات ویژه صندوق توسعه ملی برای دو پروژه ریلی
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۶ آبان ۱۳۹۴ - ۱۲:۱۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از ایسنا، جلسه‌ای با حضور معاون وزیر راه و شهرسازی و معاونان شرکت ساخت وتوسعه زیربناهای حمل و نقل کشور و شرکت‌های راهسازی پیرامون استفاده از تسهیلات صندوق توسعه ملی و حضور این شرکت‌ها در پروژه‌های راهسازی ترکمنستان برگزار شد.

    در این جلسه معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اعلام آمادگی صندوق توسعه ملی برای مشارکت در احداث دو پروژه راه‌آهن گفت: صندوق توسعه ملی به منظور احداث پروژه راه‌آهن اصفهان- خوزستان و راه‌آهن بجنورد- شیروان- چناران با شرکت‌های راهسازی همکاری خواهد کرد که چگونگی این مشارکت، بازپرداخت‌ها و شیوه آن به زودی اعلام خواهد شد.

    نورزاد در ارتباط با میزان مشارکت توضیح داد و گفت: این طرح‌ها با مشارکت 80 درصدی صندوق توسعه ملی و 20 درصدی بخش خصوصی در قالب کنسرسیوم اجرا خواهد شد.

    وی افزود: نحوه بازپرداخت این سهام به این صورت خواهد بود که با ارایه هر صورت وضعیت، بانک تجارت به عنوان بانک عامل 80 درصد از هزینه‌ها را بازمی‌گرداند.

    معاون وزیر راه و شهرسازی در ادامه این جلسه با اشاره به واگذاری تعدادی از پروژه‌های راهسازی کشور ترکمنستان به شرکت‌های راهسازی ایرانی گفت: در اسفند ماه سال 1393 تفاهم‌نامه‌ای بین مقامات عالی رتبه دو کشور برای تامین مالی پروژه‌های راهسازی مورد نیاز ترکمنستان به وسیله شرکت‌های ایرانی از محل تهاتر بدهی گاز به ترکمنستان منعقد شد که به دنبال این تفاهم‌نامه، هیاتی از شرکت ساخت وتوسعه زیربناهای حمل و نقل کشور برای تعیین نحوه همکاری در پروژه‌ها در سالجاری به این کشور سفر کردند.

    مدیرعامل شرکت ساخت وتوسعه زیربناهای حمل و نقل کشور بهسازی راه سرخس- تجن به طول 105 کیلومتر و احداث آزادراه عشق‌آباد- ترکمن‌آباد به طول 700 کیلومتر را دو پروژه منتخب در این همکاری عنوان کرد و گفت: در این سفر طی مذاکرات صورت گرفته بر اولویت بهسازی راه سرخس-تجن تاکید شد و به دنبال آن در مرداد ماه نشستی در محل وزارت راه و شهرسازی با حضور مسئولان راهسازی ترکمنستان و تعدادی از شرکت‌های توانمند راهسازی ایران برگزار شد و برای بررسی امکانات شرکت‌های ایرانی و نحوه همکاری آنها در پروژه های داخل بحث و تبادل نظر صورت گرفت.

    در پایان این جلسه مدیران عامل هر یک از شرکت‌های راهسازی سوالات خود در زمینه چگونگی همکاری در پروژه های راهسازی ترکمنستان و صندوق توسعه ملی را مطرح و معاون وزیر راه و شهرسازی و معاونان شرکت به این سوالات پاسخ دادند.

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر اعتبار  ( https://telegram.me/asretebar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی