عصر بازار

شورای معاونین جمعیت هلال احمر تصویب کرد

عدم افزایش مبلغ حق عضویت داوطلبان هلال احمر

عصر اعتبار- رافع به ایجاد مکانیزمی جدید برای دریافت حق عضویت اشاره و خاطرنشان کرد: برای پرداخت حق عضویت به الزامات، مقررات و تسهیلاتی نیاز است و برای تحقق این مهم جلسات متعددی در حال برگزاری است.

عدم افزایش مبلغ حق عضویت داوطلبان هلال احمر
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۶ آبان ۱۳۹۴ - ۱۲:۳۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از ایسنا، فرح‌ناز رافع با بیان این مطلب اظهار کرد: هدف از اخذ حق عضویت از داوطلبان هلال احمر، ایجاد حس هویت بخشی به کار داوطلبانه و اجرای عدالت اجتماعی است.

    وی افزود: پرداخت حق عضویت، حس نیاز فردی را برای کمک به اقدامات بشردوستانه تامین می‌کند و مبالغ جمع‌آوری شده از پرداخت حق عضویت برای انجام فعالیت‌های نوع‌دوستانه و خیرخواهانه هزینه می‌شود.

    رئیس سازمان داوطلبان جمعیت هلال‌احمر با بیان این‌که تمام تلاش این سازمان ایجاد حس مسئولیت‌پذیری اجتماعی در جامعه است، افزود: هر چه کمک‌های خیرخواهانه داوطلبان در سطح جامعه بیشتر شود، افراد بیشتری علاقه‌مند به انجام کارهای خیر و داوطلبانه خواهند شد. با انجام فعالیت‌های خیرخواهانه و داوطلبانه می‌توان نیاز افراد کم‌برخوردار و نیازمند به کمک را مرتفع ساخت.

    کمک‌های داوطلبانه مردم ایران مختص به داخل کشور نیست

    رافع با تاکید بر اینکه مردم خیر و نوعدوست کشورمان نه تنها در حوادث و بلایای طبیعی که در داخل کشور به وقوع می‌پیوندد، همواره در صحنه کمک‌رسانی حضور دارند؛ بلکه در حوادث و بلایایی که در کشورهای خارجی نیز اتفاق می‌افتد همواره کمک‌رسان هستند، گفت: نمونه این کمک‌ها را در حوادث مربوط به سومالی و یمن شاهد بودیم و مردم، کمک‌های بشردوستانه خود را از طریق هلال احمر ارسال کردند.

    وی با اشاره به پرداخت حق عضویت داوطلبانه در جمعیت هلال‌احمر، افزود: از سال 57 تا مهرماه 82، حق عضویت داوطلبان 600 تومان بود، این مبلغ از اوایل مهر 82 تا مهر 86، 10 هزار تومان تعیین و توسط دبیرکل وقت جمعیت هلال احمر به تمامی مراکز استان‌ها ابلاغ شد.

    رئیس سازمان داوطلبان جمعیت هلال احمر در خصوص حق عضویت تعیین شده از سال 86 تاکنون، یادآور شد: براساس بخشنامه 1317.86.2 مورخ 86.7.23 توسط دبیرکل جمعیت هلال احمر وقت، مبلغ حق عضویت 50 هزار تومان تعیین و ابلاغ شد.

    به گفته وی، براساس مصوبه شورای معاونین جمعیت هلال احمر، حق عضویت داوطلبانه بدون تغییر، همان 50 هزار تومان تعیین شد و این مبلغ برای سال جاری افزایشی نخواهد داشت.

    حق عضویت جمع‌آوری شده در سال جاری 80 میلیون تومان است

    رافع به مبالغ جمع‌آوری شده از طریق جذب اعضای داوطلب و پرداخت حق عضویت اشاره و تاکید کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون 80 میلیون تومان از طریق جذب اعضای داوطلب و پرداخت حق عضویت جمع‌آوری شده است که استان خوزستان بیشترین عضو داوطلب را جذب کرده است.

    بنابر اعلام روابط عمومی جمعیت هلال احمر، به گفته وی، تمامی مبالغ حاصل از پرداخت حق عضویت داوطلبان، برای انجام فعالیت‌های بشردوستانه و خیرخواهانه هزینه خواهد شد.

    توسعه مشارکت‌های اجتماعی در دستور کار سازمان داوطلبان هلال احمر

    رئیس سازمان داوطلبان جمعیت هلال احمر با اشاره به این‌که توسعه مشارکت‌های اجتماعی و حضور حداکثری داوطلبان در اجرای برنامه‌های خیرخواهانه و داوطلبانه در دستور کار جمعیت هلال‌احمر قرار دارد، بیان کرد: در صورت حضور مردم در عرصه فعالیت‌های داوطلبانه و کمک به نیازمندان، سایر هموطنان نوعدوست نیز راغب به انجام فعالیت‌های داوطلبانه خواهند شد.

    وی به ایجاد مکانیزمی جدید برای دریافت حق عضویت اشاره و خاطرنشان کرد: برای پرداخت حق عضویت به الزامات، مقررات و تسهیلاتی نیاز است و برای تحقق این مهم جلسات متعددی در حال برگزاری است.

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر اعتبار  ( https://telegram.me/asretebar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی