عصر بازار

افزایش هزینه‌های اقتصادی در پی حملات تروریستی

عصر اعتبار- بلومبرگ با اشاره به افزایش میزان هزینه اقتصادی تروریسم به بالاترین سطح خود پس از واقعه ۱۱ سپتامبر نسبت آمار کشته شدگان این حملات را طی ۱۵ سال گذشته ۱۰ برابر اعلام کرد.

افزایش هزینه‌های اقتصادی در پی حملات تروریستی
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۶ آبان ۱۳۹۴ - ۱۴:۳۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از بلومبرگ، در سال 2014 حملات تروریستی هزینه 52.9 میلیارد دلاری را برای جهان به بار آورد. این رقم تقریبا به اندازه تولید ناخالص داخلی سالانه کشور بلغارستان است. طبق شاخص جهانی تروریسم که سالانه از سوی موسسه اقتصادی و صلح که از سال 1997 تاکنون به جمع آوری اینگونه اطلاعات می پردازد، این میزان هزینه اقتصادی نسبت به هزینه اقتصادی صرف شده 51.51 میلیارد دلاری در پی حادثه 11 سپتامبر با روند افزایشی همراه بوده است.

    این درحالی است که در پی حوادث جمعه شب پاریس گزارش ها حاکی از آن است که جهان امروزه بالاترین میزان هزینه اقتصادی را از زمان مقابله با تروریسم در حمله به برج های دوقلو نیویورک در سال 2001 تا کنون پرداخته است.

    برای تعیین میزان هزینه اقتصادی صرف شده در مبارزه با تروریسم این موسسه به محاسبه هزینه خسارات از طریق بررسی هزینه مرگ و میر و صدمات حاصل از بمب گذاری ها هم چنین هزینه های درمانی می پردازد.

    البته این موسسه در تعیین شاخص جهانی میزان افزایش نیروهای نظامی-ارتشی، افزایش بیمه های عمر و هزینه های بسته شدن جاده ها و خیابان ها را به حساب می آورد.

    در حالی که هزینه کشتار تروریستی حادثه پاریس در آمارهزینه اقتصادی 52 میلیارد دلاری که برای امسال منتشر شده، محاسبه نگردیده است. اما عواقب اقتصادی بدترین حمله تروریستی در اروپا طی دهه ها با فاصله کوتاهی پس از حمله به هفته نامه شارلی به سرعت در سراسر اروپا تسری پیدا خواهد کرد.

    تا جاییکه پیش بینی می شود تاثیراتی در میزان تولید ناخالص داخلی فرانسه در نتیجه این اتفاق رخ بدهد. مدیر اجرایی این موسسه در این باره می گوید: اگر نگاهی به تعطیلی 48 ساعته شهر در کنار حضور گاردهای امنیتی که رفت و آمدها را روزانه کنترل می کنند، بیاندازیم. متوجه تاثیراتی خواهیم شد که در میزان تولید و پویایی اقتصادی شهروندان داشته است.

    طی دو دهه اخیر بالاترین میزان حملات تروریستی در پایتخت های اروپایی از لندن گرفته تا مادرید نتیجه فعالیت های گروه های سازمان دهی شده افراطی بوده که تاکنون جان بیش از 20 هزار نفر را گرفته است.

    اگرچه طبق گزارش منتشر شده از سوی موسسه اقتصادی و صلح 70 درصد مرگ های گزارش شده بر اثر این حملات در کشورهای غربی بین سال های 2014-2006 حاصل فعالیت هایی از سر مخالفت با مسایلی نظیر مهاجرت، حقوق ازدواج هم جنسان و یا سقط جنین توسط افرادی غیر وابسته به این گروه‌ها رخ داده است. با این حال تروریسم بزرگ‌ترین هزینه اقتصادی و انسانی را به بار می آورد.

    تا جاییکه که گزارش شده کشورهای خاورمیانه و آفریقای شمالی طبق 13 هزار و 426 مرگ میر حاصل از حملات تروریستی اعلام شده در سال 2014 بالاترین هزینه و صدمات اقتصادی را متحمل شدند.

    در ادامه جدول جغراگرافیک مناطق جهانی را می بینید که میزان مرگ و میر بر اثر حملات تروریستی سال 2014 را به تصویر می کشد.

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر اعتبار  ( https://telegram.me/asretebar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو