عصر بازار

مالیات تسهیلات خرید خودرو کجا می‌رود؟!

عصر اعتبار- معاون فروش و بازاریابی ایران خودرو گفت: مالیات دریافت شده از متقاضیان تسهیلات ۲۵ میلیون تومانی خرید خودرو، به عنوان مالیات بر ارزش تسهیلات به سازمان امور مالیاتی کشور پرداخت خواهد شد.

مالیات تسهیلات خرید خودرو کجا می‌رود؟!
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۶ آبان ۱۳۹۴ - ۱۴:۴۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از ایسنا، مصطفی خان‌کرمی در پاسخ به اینکه به چه دلیل در طرح تسهیلات 25 میلیون تومانی خرید خودرو مبلغی به عنوان مالیات تسهیلات از مشتریان دریافت شده است؟ اظهار کرد: براساس دستورالعمل ارسالی از سوی اداره مالیات‌های مستقیم استان تهران، هرگونه درآمد نیاز به محاسبه و اعلام مالیات ارزش افزوده دارد بنابراین با توجه به نرخ بهره 16 درصدی اعلامی بانک مرکزی، تفاوت فروش اقساطی شامل 9 درصد مالیات ارزش افزوده می‌شود که در فاکتور فروش مشتریان هم درج شده است.

    وی ادامه داد: بنابراین با توجه به آنکه مابه‌التفاوت فروش اقساطی خودرو (بهره 16 درصدی) در فاکتور فروش مشتریان ثبت می‌شود، محاسبه مالیات آن نیز الزامی است در غیر این صورت اداره دارایی فاکتورهای فروش این شرکت را قبول نخواهد کرد. همچنین محاسبه نرخ بهره در این طرح براساس فرمول PMT که توسط شرکتهای لیزینگ و بانک‌های عامل اجرا می‌شود صورت گرفته است.

    خان‌کرمی با بیان اینکه تمام چک‌های دریافت شده از مشتریان عینا به بانک‌های عامل ارائه شده و مبلغ تسهیلات از بانک دریافت می‌شود، خاطرنشان کرد: در این زمینه مبلغی که به عنوان مالیات تسهیلات از متقاضیان دریافت شده نیز به عنوان مالیات بر ارزش تسهیلات 25 میلیون تومانی به سازمان امور مالیاتی پرداخت می‌شود.

    معاون فروش و بازاریابی ایران خودرو در پاسخ به اینکه مدت زمان تحویل خودروهای فروخته شده به‌ویژه خودروی تندر 90 چه زمانی خواهد بود، اظهار کرد:‌ زمان تحویل تمام خودروهای فروخته شده حداکثر یک ماه پس از تاریخ تکمیل وجه مشتریان است که در تمام این خودروها این کار صورت خواهد گرفت.

    وی خاطرنشان کرد: تاکنون نزدیک به 64 هزار نفر از مشتریان ایران خودرو نسبت به تکمیل وجه خود اقدام کرده‌اند بنابراین طبق برنامه‌ریزی صورت گرفته پیش‌ثبت‌نام‌های صورت گرفته فراتر از سقف 64 هزار دستگاه که هنوز مبلغ پیش‌پرداخت را واریز نکرده‌اند، غیر فعال و باطل خواهد شد.

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر اعتبار  ( https://telegram.me/asretebar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو