عصر بازار

روپیه هند در مسیر صعود

عصر اعتبار- روپیه هند در چهارمین روز صعود خود قرار گرفته‌است. طی حدود یک ماه گذشته این بیشترین و طولانی‌ترین دوره افزایش ارز روپیه است به ویژه از ماه فوریه که تجارت‌های این کشور با مشکل مواجه شده بود این مسئله به نوعی معضل تبدیل شده‌بود.

روپیه هند در مسیر صعود
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۶ آبان ۱۳۹۴ - ۱۵:۳۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از ایرانجیب، بر اساس آخرین آماری که روز دوشنبه پس از بسته شدن بازار به دست آمد، صادرات هند در ماه اکتبر نسبت به یک سال گذشته 17.5 درصد کاهش یافت؛ در عین حال واردات نیز 21.2 درصد کاهش را تجربه کرد. این روندهای نزولی باعث کسری 9.8 میلیارد دلاری شد.

    بر اساس آخرین آماری که روز دوشنبه پس از بسته شدن بازار به دست آمد، صادرات هند در ماه اکتبر نسبت به یک سال گذشته 17.5 درصد کاهش یافت؛ در عین حال واردات نیز 21.2 درصد کاهش را تجربه کرد. این روندهای نزولی باعث کسری 9.8 میلیارد دلاری شدکاهش در فروش خارجی در آن ماه نسبت به سپتامبر کمتر بود؛ کارشناسان اقتصادی در شرکت سیتی‌گروپ در پژوهشی اظهار کرده‌اند که این وضعیت در کوتاه‌مدت می‌تواند برای اقتصاد خود باشد.

    بر اساس قیمت‌های به دست آمده از بانک‌های محلی، ارزش روپیه در مومبایی در برابر دلار 0.1 درصد افزایش یافته‌است. داده‌های به دست آمده از بانک مرکزی هند نشان می‌دهد که از 9 نوامبر تا کنون به 0.8 درصد رسیده‌است.روهان لاسرادو رئیس مرکز مبادلات ارزی در مومبای گفته‌است: «داده‌ها و اطلاعات مربوط به تجارت باعث بهبود هیجانات شده‌است. اکنون بازار با هیجان بسیاری به تماشای وضعیت مصرف‌کننده در ایالات متحده امریکا نشسته‌است و منتظر است مسیر سرمایه را پیدا کند.»

    لاسرادو پیش‌بینی کرده‌است که این ارز در برابر دلار در همین وضعیت تا پایان روز سه‌شنبه باقی بماند.

    داده‌ها و اطلاعات مربوط به مبادلات ارزی نشان می‌دهد که 341 میلیون دلار ارزش سهام خارجی هند در هفته گذشته بوده‌است. قیمت‌های مصرف‌کننده در ایالات متحده امریکا در ماه اکتبر نسبت به ماه گذشته 0.2 درصد افزایش داشت این در حالی است که در ماه سپتامبر 0.2 درصد کاهش داشته‌است.

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر اعتبار  ( https://telegram.me/asretebar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو