عصر بازار

نفروختن ملک به خارجی‌ها راهکار استرالیا برای کنترل قیمت مسکن

عصر اعتبار- رویترز اعلام کرد: دولت استرالیا در راستای جلوگیری از افزایش قیمت مسکن در این‌ کشور، توقیف و فروش مجدد املاک خارجی‌ها را داد و مانع از خرید یک منزل ۴.۴ میلیون دلاری توسط یک ایرانی شد.

نفروختن ملک به خارجی‌ها راهکار استرالیا برای کنترل قیمت مسکن
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۷ آبان ۱۳۹۴ - ۱۲:۳۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از فارس، دولت استرالیا اعلام کرد، دستور فروش 7 ملک مسکونی که با نقض قانون مالکیت خارجی خریداری شده‌اند را در پاسخ به نگرانی‌ها در مورد افزایش قیمت مسکن به علت خرید خارجی‌ها داده است.

    منازل مسکونی در پایتخت استرالیا، بیشترین قیمت‌ها را در جهان دارند و دولت فدرال این کشور در ماه مارس مجازات‌های جدید و بیشتری برای خارجی‌هایی که قوانین موجود را نقض کنند، اعلام کرد. بر این اساس، افراد خارجی تنها در خرید خانه‌های جدید محدود می‌شوند.

    اسکات موریسون سیاست‌مدار استرالیایی در این‌باره گفت با دستور فروش 7 ملک، تعداد املاکی که دولت دستور فروششان را داده به 19 عدد می‌رسد. این املاک غیرقانونی توسط خارجی‌ها عمدتا چینی‌‌ها خریداری شده‌اند.

    وی افزود:«من فکر می‌کنم تعداد بیشتری در آینده اعلام خواهد شد و مجددا به سرمایه‌گذاران خارجی در بازار املاک مسکونی هشدار می‌دهم که به قوانین استرالیا پایبند باشند.»

    بسیاری از اقتصاددانان هم‌اکنون رکود یا احتمال کسادی در قیمت‌‌های مسکن در استرالیا را پس از افزایش نرخ وام‌دهی بانک‌ها به منظور تقویت ذخایر نقدی پیش‌بینی می‌کنند.

    موریسون توضیح داد: از زمانی‌که سخت‌گیری در مورد مالکیت خارجی در ماه مارس آغاز شد، دولت در مورد فروش 1044 ملک تحقیق کرد و 532 فروش دیگر نیز تحت بررسی قرار دارد.

    وی افزود: فروش مجدد اجباری این 7 ملک شامل منزلی به ارزش 3.7 میلیارد دلار در ملبورن است که به صورت غیرقانونی توسط یک چینی خریداری شده است. 3 مورد دیگر نیز توسط چینی‌ها، 2 مورد توسط هنگ‌کنگی‌ها و یک مورد توسط یک فرد آلمانی خریداری شده است.

    موریسون گفت: همچنین دولت استرالیا مانع از فروش یک منزل مسکونی به ارزش 4.4 میلیون دلار استرالیا در مبلورن به  یک ایرانی شد چراکه این معامله «مغایر منافع استرالیا» بود.

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر اعتبار  ( https://telegram.me/asretebar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی