عصر بازار

مشاور وزیر راه و شهرسازی به فارس خبر داد

گشایش‌های محدود در فعالیت لیزینگ‌های مسکن دو سال پس از نامه وزیر

عصر اعتبار- مشاور مدیریت و تأمین مالی وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه از درخواست آخوندی برای راه‌اندازی لیزینگ مسکن دو سال گذشته است، گفت: وزارت راه و شهرسازی موافق راه‌اندازی لیزینگ مسکن است و تاکنون هم گشایش‌های محدودی ایجاد شده است.

گشایش‌های محدود در فعالیت لیزینگ‌های مسکن دو سال پس از نامه وزیر
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۷ آبان ۱۳۹۴ - ۱۲:۳۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از فارس، حسین عبده تبریزی در خصوص راه‌اندازی لیزینگ مسکن گفت: حدود 2 سال پیش آخوندی وزیر راه و شهرسازی نامه‌ای مبنی بر موافقت با راه‌اندازی لیزینگ مسکن به بانک مرکزی ارسال کرد و از بانک مرکزی خواست هرچه زودتر این ممنوعیت رفع شود.

    وی ادامه داد: وزارت راه و شهرسازی با هر کسی که به بخش مسکن با ارائه تسهیلات کمک کند، موافق است و با لیزینگ مسکن هم موافق است.

    عبده تبریزی با اشاره به اینکه بعد از گذشت 2 سال از این نامه، هنوز لیزینگ مسکن فعال نشده است و دلیل آن بالا بودن نرخ سود تسهیلات این لیزینگ‌ها است، گفت: به اعتقاد ما متقاضیان نمی‌توانند با نرخ سود 30 درصدی تسهیلات مسکن، اقساط را بازپرداخت کنند.

    عبده تبریزی تأکید کرد: به هر حال وزارت راه و شهرسازی علاقمند است مشکلات بازار رهن در حوزه لیزینگ و رفع ممنوعیت بانک‌ها در پرداخت تسهیلات خرید مسکن را برطرف کند.

    مشاور وزیر مسکن ادامه داد: به اعتقاد ما ممنوعیت فعال شدن لیزینگ‌ها اشتباه بود و درخواست ما این است که مشکل هر چه سریع‌تر برطرف شود.

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر اعتبار  ( https://telegram.me/asretebar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی