عصر بازار

گزارش بانک مرکزی ازقیمت خرده فروشی درتهران

عصر اعتبار- بانک مرکزی گزارش هفتگی متوسط قیمت خرده فروشی برخی از مواد خوراکی در تهران را برای هفته منتهی به۲۲ آبان ماه سال جاری اعلام کرد که بر اساس آن، نرخ تخم مرغ با ۱۰.۷ درصد رشد در صدر افزایش قیمت ها و میوه های تازه با ۶ درصد کاهش در انتهای نزول قیمت ها قرار گرفت.

گزارش بانک مرکزی ازقیمت خرده فروشی درتهران
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۷ آبان ۱۳۹۴ - ۱۳:۰۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از ایرنا، بر این اساس نرخ پنج گروه مواد خوراکی در هفته یاد شده افزایش و قیمت دو گروه دیگر کاهش داشته است؛ البته نرخ چهار گروه دیگر ثابت ماند.
    بر اساس این گزارش، نرخ لبنیات در هفته منتهی به 22 آبان ماه امسال 1.2 درصد، تخم مرغ 10.7 درصد، سبزی های تازه 5.7 درصد، گوشت قرمز 0.5 درصد و قند و شکر 1.1 درصد رشد داشته در عین حال نرخ میوه های تازه 6 درصد کاهش و گوشت مرغ 4.7 درصد با افت مواجه شده است.
    بر اساس اعلام بانک مرکزی، نرخ برنج ، حبوب، چای و روغن نباتی در هفته مذکور تغییری نداشته است.

    ** لبنیات و تخم مرغ
    در هفته مورد گزارش، در گروه لبنیات، قیمت ماست پاستوریزه نسبت به هفته قبل معادل چهار درصد افزایش اما قیمت پنیر غیرپاستوریزه چهار دهم درصد کاهش داشت؛ بهای سایر اقلام این گروه ثابت بود. قیمت تخم مرغ معادل 10.7 درصد افزایش یافت و شانه ای 85 هزار تا 100 هزار ریال فروش رفت.

    ** برنج و حبوب
    در این هفته در گروه برنج، بهای تمام اقلام این گروه بدون تغییر بود. در گروه حبوب، قیمت نخود معادل 1.8 درصد و عدس 0.6 درصد افزایش اما بهای سایر اقلام این گروه بین 0.3 درصد تا 0.9 درصد کاهش داشت.

    ** میوه ها و سبزی های تازه
    در هفته مورد بررسی، در میادین زیر نظر شهرداری، گلابی و هندوانه عرضه کمی داشت اما سایر اقلام میوه و سبزی تازه که تعدادی از آنها از نظر کیفی در مقایسه با سایر میوه فروشی ها متفاوت بودند، به نرخ مصوب سازمان میادین میوه و تره بار عرضه شد.
    میوه فروشی های سطح شهر اقلام میوه و سبزی تازه را عرضه می کردند که در گروه میوه های تازه قیمت انگور معادل 1.1 درصد و موز 0.6 درصد افزایش داشت اما بهای سایر اقلام این گروه بین 1.4 درصد تا 22 درصد کاهش یافت.
    در گروه سبزی های تازه قیمت سبزی های برگی ثابت بود و بهای سایر اقلام این گروه بین 0.2 درصد تا 12.7 درصد افزایش داشت.

    ** گوشت قرمز و گوشت مرغ
    در هفته مورد گزارش قیمت گوشت گوسفند و گوشت تازه گاو و گوساله به ترتیب معادل 0.6 درصد و 0.3 درصد افزایش ولی بهای گوشت مرغ 4.7 درصد کاهش یافت.

    ** قند، شکر، چای و روغن نباتی
    در این هفته قیمت قند معادل 0.7 درصد و شکر 1.6 درصد افزایش داشت. بهای چای خارجی و انواع روغن نباتی بدون تغییر بود.

    ** تغییرات یک ساله
    بر اساس اعلام بانک مرکزی در یک سال منتهی به 22 آبان ماه 94 نرخ لبنیات 6.7 درصد؛ تخم مرغ 4.2 درصد ، برنج 6.5 درصد، حبوب 23.3 درصد، گوشت قرمز 6.5 درصد، گوشت مرغ 3.2 درصد ، قند وشکر10.3 درصد با رشد مواجه شدند در عین حال در همین مدت نرخ میوه های تازه 6.2 درصد، سبزی های تازه 5.9 درصد ، چای 1.4 درصد و روغن نباتی 0.7 درصد افت داشته است.

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر اعتبار  ( https://telegram.me/asretebar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی