عصر بازار

افزایش کسری بودجه فرانسه با اختصاص اعتبار بیشتر برای مقابله با حملات داعش

عصر اعتبار- اختصاص بودجه بیشتر برای امنیت داخلی در مقابل حملات تروریستی داعش، کسری بودجه فرانس را بیشتر کرده است.

افزایش کسری بودجه فرانسه با اختصاص اعتبار بیشتر برای مقابله با حملات داعش
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۲۸ آبان ۱۳۹۴ - ۱۱:۳۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از یورونیوز، ایجاد تغییر در برنامه بودجه فرانسه و اختصاص بودجه بیشتر برای امنیت داخلی با تعهدات بودجه ای این کشور به کمیسیون اروپا در تضاد قرار گرفته است.

    دولت فرانسه متعهد شده بود کسری بودجه خود را تا سال 2016 به 3.3 درصد و تا سال 2017 به رقم 2.7 درصد تولید ناخالص داخلی خود برساند. اما حملات تروریستی در پاریس سیاست بودجه ای کشور را دستخوش تغییر کرده است.

    مانوئل ولس، نخست وزیر فرانسه در این رابطه گفت: «کسری بودجه از اهداف از پیش تعیین شده بیشتر خواهد شد زیرا تنها راه تقویت سرویسهای امنیتی و انتظامی اختصاص بودجه بیشتر است. اما این امر بر بودجه سایر بخشها تاثیری نخواهد گذاشت. اروپا و کمیسیون اروپا باید این موضوع را بفهمند که این مبارزه تنها مربوط به فرانسه نمی شود بلکه شامل اروپا نیز می شود.»

    کمیسون اروپا در واکنش به این تصمیم اعلام کرد اولویت های امنیتی فرانسه در شرایط کنونی قابل درک است.

    فرانسوا اولاند، رییس جمهوری فرانسه در سخنان روز دوشنبه خود در مقابل نمایندگان پارلمان و اعضای سنای این کشور در کاخ ورسای از هدف دولت برای ایجاد 5 هزار فرصت شغلی در پلیس و ژاندارمری پرده برداشت. دولت فرانسه همچنین برنامه حذف مشاغل تا سقف 9 هزار و 200 پست در ارتش را متوقف خواهد کرد.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر اعتبار  ( https://telegram.me/asretebar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی