عصر بازار

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس:

معرفی مدل جدید قراردادهای نفتی آثار مثبتی بر اقتصاد ایران دارد

عصر اعتبار- عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس گفت: معرفی مدل جدید قراردادهای نفتی در شرایط پس از برجام، نشانه ای از اعلام آمادگی ایران برای تعامل و همکاری با بازارهای بین المللی و جهانی است و آثار مثبتی بر اقتصاد کشور دارد.

معرفی مدل جدید قراردادهای نفتی آثار مثبتی بر اقتصاد ایران دارد
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۲۸ آبان ۱۳۹۴ - ۱۴:۲۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از شبکه اطلاع رسانی نفت و انرژی (شانا) ، اسماعیل جلیلی اظهار کرد: برگزاری اجلاس مجمع صادرکنندگان گاز (جی یی سی اف) در تهران و رونمایی از قراردادهای جدید نفتی (IPC) طی روزهای آینده، نشاندهنده قوت دولت و وزارت نفت است.
    وی گفت: این رویکرد نشان می دهد که ایران در شرایط جدید سیاسی به دنبال مطالبه سهم خود از بازار جهانی نفت است.
    نماینده مسجد سلیمان در مجلس شورای اسلامی افزود: فشارهای ناشی از تحریم، کاهش فروش و قیمت نفت که در سالهای اخیر اتفاق افتاده، تاثیر زیادی بر بخشهای مختلف اقتصادی گذاشته است.
    وی ادامه داد: هر چند که سیاستهای اقتصاد مقاومتی برای کاهش وابستگی به درآمدهای نفتی مورد تاکید و ابلاغ مقام معظم رهبری بود و این برنامه در دستور کار دولت و مجلس قرار گرفت، اما فشار ناشی از کاهش درآمدهای نفتی سبب توقف بسیاری از طرحهای عمرانی کشور شده است.
    این نماینده مجلس با تاکید بر اینکه معرفی مدل جدید قراردادهای نفتی آثار مثبتی بر اقتصاد ایران دارد، بیان کرد: با توجه به تصویب قطعنامه برجام از این پس شاهد شرایطی نو در اقتصاد ایران خواهیم بود؛ شرایطی که به واسطه آن باید برای حضور فعال در بازارهای بین المللی ( نفتی و غیرنفتی) آمادگی داشته باشیم.
    جلیلی در پاسخ به این پرسش که آیا پروژه های جدید نفتی ایران و حضور شرکتهای خارجی به واسطه آنها در کشور تاثیری بر بهبود روابط سیاسی ایران با دنیا خواهد داشت، تاکید کرد: رونمایی از مدل جدید قراردادها می تواند به ارتباط و تعامل دوسویه با کشورهای دنیا و بخصوص با شرکتهای بزرگ بین المللی منجر شود و روابط سیاسی ایران را با آن کشورها قویتر کند.
    مدل جدید قراردادهای نفتی قرار است هفتم و هشتم آذرماه در سالن اجلاس سران تهران به سرمایه گذاران داخلی و خارجی معرفی شود.
    در ماه ژوییه ٢۰١٥(تیر ماه 94) ایران و کشورهای گروه 1+5 به توافقی تاریخی رسیدند که بر اساس آن، در ازای اطمینان بخشی در خصوص برنامه هسته ای ایران ، تحریم های گسترده در قبال آن، لغو خواهد شد.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر اعتبار  ( https://telegram.me/asretebar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو