عصر بازار

راز ثروت خالق مایکروسافت چیست؟

ثروت بیل گیتس بیشتر از تولید ناخالص داخلی ۱۴۰ کشور

عصر اعتبار- «بیل گیتس»، بنیانگذار غول نرم‌افزاری جهان، مایکروسافت، با وجود کناره‌گیری از سمت ریاست این کمپانی همچنان درحال افزایش ثروت است. لابد از خود می‌پرسید راز ثروتمند شدن بیل‌ گیتس که اکنون دارایی خالصی بالاتر از تولید ناخالص برخی کشورهای جهان دارد، چیست؟

ثروت بیل گیتس بیشتر از تولید ناخالص داخلی ۱۴۰ کشور
نسخه قابل چاپ
شنبه ۳۰ آبان ۱۳۹۴ - ۱۰:۴۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از اقتصادنیوز، همگان با شنیدن نام «بیل‌ گیتس» بی اختیار یاد غول نرم‌افزاری جهان یعنی مایکروسافت می‌افتند. وی متولد 1955 میلادی و دانش‌آموخته دانشگاه هاروارد است. او اکنون، پس از جدایی خود از کمپانی مایکروسافت در سال 2014، بیشتر وقت خود را صرف فعالیت‌های بشردوستانه و خیرخواهانه می‌کند.
    به‌گزارش پایگاه اینترنتی بنکریت، شاید برای خیلی‌ها این سوال پیش آمده باشد که بیل گیتس چگونه توانست این همه ثروت بیافریند و نام خود را به عنوان ثروتمندترین فرد جهان مطرح کند؟

    بیل گیتس در سال 1968 میلادی، با همکاری دوست خود «پل آلن» در مرکز کامپیوتر دانشگاه هاروارد برنامه نویسی کامپیوترها را آغاز کرد. تنها هفت سال بعد یعنی در سال 1975 میلادی، وی همراه با دوست صمیمی این سال‌های خود شرکت کامپیوتری مایکروسافت را تاسیس کرد. این کمپانی ظرف مدت کوتاهی توانست به نامی شناخته شده در صنعت فن‌آوری تبدیل شود. مایکروسافت امروز به عنوان غول نرم‌افزاری جهان و نقش قابل توجه در فراگیر کردن کامپیوترهای شخصی در خانه‌ها شناخته می‌شود. بیل گیتس توانست میلیاردها دلار از کمپانی خود درآمدزایی کند. تا سال 2015 میلادی، ثروت خالص بیل گیتس 76 میلیارد دلار برآورد شده است. مجله فوربس دارایی بیل گیتس را بالاتر از تولید ناخالص داخلی 140 کشور جهان اعلام کرده است.

    بیل گیتس هم‌اکنون چه می‌کند؟
    بیل گیتس در سال 2014، از سمت خود به عنوان رئیس مایکروسافت کنار رفت. سهام وی هم‌اکنون در این کمپانی کمتر از 3 درصد است که این سهام تنها 13 درصد ثروت کنونی وی را تشکیل می‌دهد. اما با وجود کنار رفتن از مایکروسافت، این مرد خودساخته همچنان فردی پرمشغله است.

    ثروتمندترین فرد جهان این روزها بیشتر تمرکز و وقت خود را روی بنیاد خیریه «بیل و ملیندا گیتس» گذاشته است که این بنیاد خیریه از طرح‌های آموزشی، بهداشت جهانی جمعیت حمایت می‌کند. بنیاد ملیندا و گیتس، در جهت ریشه‌کن سازی کامل فلج اطفال فعالیت می‌کند که دو شرکت تحت حمایت این بنیاد در سال 2015 میلادی نخستین واکسن مالاریا در جهان را تولید کردند.

    بیل گیتس همچنین در سال 2006، به راه‌اندازی کمپانی TerraPower کمک کرد که فعالیت اصلی این کمپانی فراهم کردن انرژی هسته‌ای صلح‌آمیز، مقرون به صرفه و سازگار با محیط زیست برای مردم جهان است.

    عناوین و افتخارات
    بیل گیتس به عنوان یک کارشناس فنی، رهبر کسب و کار و فردی خیّر، همچنان درحال افزایش ثروت خود است. وی در فهرست ثروتمندان جهان که ازسوی مجله معتبر «فوربس» اعلام می‌شود، در صدر ثروتمندترین میلیاردرهای آمریکا قرار دارد. وی همچنین ثروتمند ترین فرد در بخش فن‌آوری و ثروتمندترین فرد در کل ایالات آمریکا در سال 2015 میلادی بوده است.

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر اعتبار  ( https://telegram.me/asretebar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو