عصر بازار

دریافت ۳ تقاضای جدید تاسیس بیمه

خارجی‌ها بیمه‌های ایرانی را می‌خرند

عصر اعتبار- معاون بیمه مرکزی از دریافت سه تقاضای جدید برای تاسیس شرکت بیمه خبرداد و گفت: خارجی‌ها خواستار خرید درصدی از سهام برخی شرکت‌های بیمه ایرانی هستند که این موضوع در حال بررسی است.

خارجی‌ها بیمه‌های ایرانی را می‌خرند
نسخه قابل چاپ
شنبه ۳۰ آبان ۱۳۹۴ - ۱۳:۰۸:۰۰

    به گزارش پیگاه خبری«عصر اعتبار»، رحیم مصدق با اشاره به تقاضاهایی که هم اکنون برای تاسیس شرکت های بیمه در سرزمین اصلی و مناطق آزاد از داخل کشور وجود دارد، گفت: بیمه مرکزی در حال بررسی این درخواست‌ها است که در صورت تطابق با معیارها، مجوز لازم را برای تاسس این شرکت‌ها صادر می کند.

    عضو هیات عامل بیمه مرکزی با بیان اینکه در حال حاضر درخواست چند شرکت در پروسه صدور مجوز قرار دارد، آخرین تقاضای دریافتی را مربوط به بیمه تجارت نو اعلام و بیان کرد: مجمع موسس این شرکت برگزار شده و پس از اینکه اعضای هیات مدیره آن مشخص شدند و با تائید صلاحیت از سوی بیمه مرکزی و پس از آن معرفی مدیران و مسئولان فنی، پروانه فعالیت به این شرکت به عنوان سی امین شرکت بیمه ای صادر خواهد شد.

    وی از دریافت سه تقاضای دیگر برای فعالیت در بخش بیمه عمر خبرداد و گفت: یک شرکت تخصصی به نام بیمه خاورمیانه که صرفا در بخش بیمه عمر فعالیت خواهد کرد، بیمه مرکزی به زودی موافقت اصولی این شرکت را صادر می کند تا مراحل پذیره نویسی انجام شود. شرکت دیگر بیمه صبا است که در بخش بیمه های زندگی و اشخاص متمرکز خواهد شد، البته در تمامی رشته ها هم می تواند فعالیت داشته باشد و در مرحله پذیره نویسی قرار دارد.

    معاون طرح و توسعه بیمه مرکزی در بخش دیگری از سخنان خود اظهارداشت: با توجه به نزدیک شدن به زمان اجرای برجام، برخی از شرکت‌های خارجی برای همکاری با صنعت بیمه ایران با بیمه مرکزی و دیگر شرکت‌های بیمه داخلی وارد مذاکره شده اند. درخواست‌ها بیشتر برای تاسیس دفتر ارتباطی با ایران است و برخی از این شرکت‌ها و اشخاص خارجی با برخی شرکت‌های بیمه ایرانی و سهامداران آنها برای خریداری بخشی و درصدی از سهام وارد مذاکره شده و درخواست ارائه کرده اند.

    وی با بیان اینکه این موضوع در حال بررسی است، اظهارامیدواری کرد که با قطعی شدن اجرای برجام این مذاکرات به مرحله اجرا برسد و در ادامه یکی از مهمترین زمینه های فعالیت بیمه های ایرانی با بیمه گران خارجی را در زمینه روابط اتکایی ذکر و گفت: روابط اتکایی بیمه های ایرانی با خارجی قبل از تحریم وجود داشته و با تحریم‌ها به شدت کاهش یافت و امید است که پس از لغو تحریم‌ها روابط اتکایی بیمه گران ما با شرکت های بیمه خارجی از سرگرفته شود.

    مصدق به تجربیات کسب شده برای صنعت بیمه ایران در دوره تحریم، استفاده از توان داخلی و معیار قراردادن اقتصاد مقاومتی و در نهایت ترکیب آنها اظهارامیدواری کرد که فضای بهتری در صنعت بیمه ایران در آینده مشاهده شود.

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر اعتبار  ( https://telegram.me/asretebar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی