عصر بازار

نفت ارزان چند هزار نفر را در جهان بیکار کرد؟

عصر اعتبار- تعداد فرصت های شغلی از دست رفته در شرکت های نفت و گاز جهان به دلیل افت قیمت نفت از رقم ۲۵۰ هزار مورد عبور کرد.

نفت ارزان چند هزار نفر را در جهان بیکار کرد؟
نسخه قابل چاپ
شنبه ۳۰ آبان ۱۳۹۴ - ۱۴:۵۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از تسنیم، موسسه مشورتی گریوز اند کو اعلام کرد:تعداد فرصت های شغلی از دست رفته در شرکت های نفت و گاز جهان از رقم 250 هزار مورد عبور کرده و در نتیجه افت قیمت نفت باز هم فرصت های شغلی بیشتری در این بخش از بین خواهد رفت.

    جان گریوز، رئیس موسسه گریوز اند کو روز جمعه در مصاحبه ای اعلام کرد: «از اینکه این تعداد فرصت شغلی از بین رفته غافلگیر شده ام.»

    صنعت نفت و گاز آمریکا در پی کاهش قابل توجه قیمت نفت امسال بیش از هزار سکوی حفاری را تعطیل کرده و بیش از 100 میلیارد دلار از هزینه های خود را کاهش داده است. بر اساس این گزارش، شرکت های فعال  در زمینه  خدمات نفتی، حفاری و عرضه از کاهش قیمت نفت لطمه شدیدی دیده اند و 79 درصد کاهش فرصت های شغلی متعلق به آنهاست.

    تولید کنندگان نفت در آمریکا این هفته کاهش تعداد سکوهای حفاری خود را از سر گرفتند و در تلاش برای کاهش هزینه ها، 10 سکوی حفاری را تعطیل کردند. کاهش تعداد سکوها در هفته گذشته متوقف شد، اما در این هفته مجددا روند سه ماه اخیر خود را از سر گرفت.

    بر اساس گزارش موسسه بیکر هاگز، شرکت های انرژی آمریکا برای یازدهمین بار در طی 12 هفته گذشته، تعداد سکوهای حفاری را کاهش دادند و کل تعداد سکوها را به 564 عدد رساندند که این رقم یک سوم 1574 سکویی است که سال قبل همین موقع در حال فعالیت بود.

    گریوز گفت:کاهش این تعداد فرصت شغلی، را می توان با وضعیت وخیم صنعت نفت آمریکا در اواخر دهه 1980 میلادی مقایسه کرد که در آن زمان تنها در تگزاس آمریکا 240 هزار فرصت شلی از بین رفت. اما با توجه به تداوم وضعیت فزونی عرضه در بازار، هنوز باید منتظر از بین رفتن فرصت های شغلی بیشتری بود. «قبل از اینکه وضعیت بهتر شود، بدتر خواهد شد.»

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر اعتبار  ( https://telegram.me/asretebar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو