عصر بازار

رئیس کل سازمان امور مالیاتی عنوان کرد:

تقسیط مالیات واحدهای تولیدی مشکل‌دار

عصر اعتبار- علی عسکری رئیس سازمان مالیاتی، با اشاره به وضعیت مالیات واحدهای تولیدی و شرکت‌های مشکل‌دار اظهار داشت: این اجازه به سازمان امور مالیاتی در چارچوب قانون داده شده تا مالیات واحدهای مشکل‌دار تقسیط شود.

تقسیط مالیات واحدهای تولیدی مشکل‌دار
نسخه قابل چاپ
شنبه ۳۰ آبان ۱۳۹۴ - ۱۶:۴۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از فارس، رئیس سازمان امور مالیاتی در ادامه تأکید کرد: همچنین بخشی از جرایم واحدها به علت عدم پرداخت یا دیرکرد پرداخت بخشیده می‌شود.
    وی با اشاره به اینکه برای بخشودگی جرایم و تقسیط مالیات به مدیران استانی تفویض اختیار شده است، تصریح کرد: سازمان مالیاتی به دنبال فشار به شرکت‌ها برای اخذ مالیات نیست و معمولاً به آنها کمک شده و مالیات تقسیط می‌شود.
    وی ادامه داد: مشکل واحدهای تولیدی فقط مالیات نیست و نیاز به سرمایه در گردش و منابع مالی، خرید مواد اولیه، تأمین اجتماعی و دیگر مباحث است.
    عسکری در مورد اینکه علی‌رغم اینکه طرح جامع مالیاتی در حال اجراست، چرا جایگاه و شاخص مالیات در رتبه فضای کسب و کار اعلامی بانک جهانی مناسب نیست، بیان داشت: این موضوع از دو جنبه قابل بحث است. شاخص مالیات اکنون 344 است که 104 واحد از آن مربوط به مالیات و 240 واحد مربوط به تأمین اجتماعی است که در حوزه کار مالیات نیست و بخشی از این 14 واحد مالیات نیز در حوزه گمرک است. بنابراین، این رتبه به معنای این نیست همه عوامل رتبه به سازمان مالیاتی برمی‌گردد.
    رئیس سازمان امور مالیاتی یادآور شد: جامعه آماری مراکز بین‌المللی متأسفانه از بین افرادی است که به خود زحمت نمی‌دهند تغییرات سال‌های اخیر را بررسی کنند، کما اینکه در حوزه گمرک، تأمین اجتماعی و مالیات تغییرات محسوسی وجود داشته است.
    وی با بیان اینکه معمولاً فرم‌های قبلی مجدداً برای کشور پر می‌شود، گفت: در چند سال اخیر این شاخص 344 باقی مانده است؛ یعنی هیچ اتفاقی در این حوزه صورت نگرفت. این روش آمارگیری و نمونه‌گیری علمی، عملی و با واقعیت کشورها انطباق ندارد و البته بدشان نمی‌آید که شاخص ایران را همیشه بد نشان بدهند و متأسفانه افرادی که شاخص‌ها را در ایران تکمیل می‌کنند، غیرمسئولانه اقدام می‌کنند.
    عسکری ادامه داد: از سال گذشته، معاونت اقتصادی وزارت اقتصاد نکات علمی و کارشناسی را به آنها در راستای شفاف سازی گوشزد کرده است.

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر اعتبار  ( https://telegram.me/asretebar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو