عصر بازار

اضافه شدن فاکتور جدید به آمار عملکردی شرکت های بیمه

با اتخاذ تدابیر جدید از سوی بیمه مرکزی آثار نوسانات آمار فصلی بیمه به حداقل می رسد

عصر اعتبار- از ماه آینده یک تحلیل جدید به آمار شرکت های بیمه افزوده می شود به طوریکه علاوه بر انتشار آمار فعلی ، آمار ?? ماهه منتهی به بازه زمانی مورد نظر نیز پوشش داده می شود که هدف بیمه مرکزی از گنجاندن این فاکتور در آمار شرکت های بیمه کاهش نوسانات زمانی است.

با اتخاذ تدابیر جدید از سوی بیمه مرکزی آثار نوسانات آمار فصلی بیمه به حداقل می رسد
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۱ آذر ۱۳۹۴ - ۱۰:۲۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصراعتبار»، بررسی آمار منتشره شرکت های بیمه از سوی بیمه مرکزی از وجود گپ آماری در عملکرد فصلی شرکت های متقابل کیش و قشم که موسوم به کلوپ های P&I هستند حکایت دارد چرا که با توجه به ماهیت فعالیت موسسات بیمه متقابل و عرف حاکم بر عملیات آنها بیش از 90 درصد فعالیت بیمه ­گری این موسسات در ابتدای سال بیمه­ ای موسسه یعنی 20 فوریه یا یک اسفند انجام شده و در طول سال اقدام به فعالیتهای حمایتی از مالکان عضو نموده و کمتر نسبت به صدور بیمه ­نامه بدلیل عدم کشش بازار می­ پردازند.
    در این راستا اداره تحلیل های آماری بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران در پاسخ به خبرنگار "ریسک نیوز " مبنی بر وجود این اختلاف آماری خبر از افزودن یک تحلیل جدید به آمار شرکت های بیمه داد به طوریکه از ماه آینده علاوه بر انتشار آمار فعلی ، آمار 12 ماهه منتهی به بازه زمانی مورد نظر نیز پوشش داده می شود به طور مثال با عملیاتی شدن این آیتم از ماه آینده علاوه بر انتشار آمار هفت ماهه در کنار آن آمار یکساله منتهی به مهر ماه نیز منتشر می گردد که در نتیجه آن بازه زمانی اسفند ماه نیز خودبخود پوشش داده می شود.
    این گزارش می افزاید، هدف بیمه مرکزی از گنجاندن این فاکتور در آمار شرکت های بیمه ، کاهش نوسانات زمانی است که از ماه آینده کلید خواهد خورد.
    گفتنی است ،از آنجا که تحلیل آماری کلوپ های P&I پس از فوریه نسبت خسارت بیشتری را نشان می دهد چرا که اکثر حق بیمه ها در اسفند دریافت می شود، در این راستا این حرکت بیمه مرکزی در ارایه آمار دقیق تر از شرکت های بیمه بسیار موثر خواهد بود چرا که در آمار فعلی گزارشات فصلی ارائه شده بدون در نظر گرفتن حق بیمه عاید شده موسسه در اول اسفند بوده است.
    این گزارش می افزاید ، بیمه مرکزی علاوه بر افزودن این فاکتور در نظر دارد ، تغییرات دیگری را نیز به مرور و با شناسایی سایر گپ ها و در راستای پختگی استنادات آماری شرکت های بیمه اعمال کند .

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر اعتبار  ( https://telegram.me/asretebar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو