عصر بازار

مدیر کل طرح و برنامه بانک مسکن:

شرط پرداخت وام های ۶۰ میلیونی خرید مسکن از هفته آینده

عصر اعتبار- مدیر کل طرح و برنامه بانک مسکن از احتمال شروع پرداخت وام های ۶۰ میلیون تومانی از محل اوراق سپرده ممتاز در هفته آینده خبر داد و گفت: به شرط مصوبه بانک مرکزی درباره برخی از بندها و شرایط،‌ وام های ۶۰ میلیونی از هفته ‌بعد اجرایی می شود.

شرط پرداخت وام های ۶۰ میلیونی خرید مسکن از هفته آینده
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۱ آذر ۱۳۹۴ - ۱۳:۱۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از ایلنا، محمد حسن مرادی با تاکید بر اینکه از چند روز دیگر وام 60 میلیون تومانی سپرده ممتاز خرید مسکن اجرایی می شود،‌ اظهار کرد: عملیاتی شدن این وام ها منوط تصویب شرایطی از سوی بانک مرکزی است که اگر در هفته جاری این لحاظ این شرایط از سوی بانک مرکزی تصویب شود؛ از ابتدای هفته آینده متقاضیان می توانند نسبت به خرید اوراق و اخذ تسهیلات اقدام کنند.

    وی با اشاره به احتمال افزایش نرخ اوراق سپرده ممتاز، گفت: طبیعی است که با افزایش تقاضا برای خرید اوراق قیمت ان افزایش یابد.

    مدیر کل طرح و برنامه بانک مسکن با بیان اینکه نمی توان پیش بینی دقیقی از میزان افزایش قیمت اوراق داشته باشیم،‌ افزود:‌ در حال حاضر نرخ هر برگ اوراق سپرده ممتاز 70 هزار تومان است که اگر حجم تقاضا بالا باشد قیمت اوراق تا 80 الی 90 هزار تومان هم افزایش پیدا می کند.

    مرادی ادامه داد: در صورت افزایش نرخ اوراق، باز هم این اوراق ارزش خرید دارند چراکه در حال حاضر ابزار دیگری برای افزایش قدرت خرید مردم در بازار مسکن وجود ندارد البته از دیگر راه های افزایش قدرت خرید استفاده از تسهیلات 80 میلیون تومانی صندوق پس انداز یکم است اما استفاده از این تسهیلات نیاز به یک سال سپرده گذاری دارد.     

    وی همچنین با تاکید بر اینکه افزایش سقف تسهیلات مسکن جوانان اقدام جدیدی نیست و این مصوبه متعلق به چند ماه گذشته است،‌ گفت: سقف تسهیلات مسکن جوانان 72 میلیون تومان بود که پس از انجام مکاتباتی با بانک مرکزی  چند ماه پیش سقف این تسهیلات به 80 میلیون تومان افزایش یافت و از شهریور ماه اجرایی شد.

    مدیر کل طرح و برنامه بانک مسکن ادامه داد: برای دریافت این تسهیلات باید ماهانه مبالغی به حساب صندوق مسکن جوانان واریز شود و بعد از 15 سال از مدت افتتاح این حساب، دارندگان حساب می توانند از مزایایی مانند تسهیلات خرید مسکن استفاده کنند که از چند ماه گذشته سقف این تسهیلات به 80 میلیون تومان رسیده است.

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر اعتبار  ( https://telegram.me/asretebar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی