عصر بازار

گمانه‌زنی رییس فدرال‌رزرو سانفرانسیسکو

احتمال افزایش نرخ بهره بانکی در آمریکا در ماه دسامبر قوت گرفت

عصر اعتبار- «جان ویلیامز»، رییس فدرال‌رزرو سانفرانسیسکو معتقد است درصورت بالا ماندن نرخ اشتغال، احتمال افزایش نرخ بهره در ماه دسامبر تقویت می‌شود.

احتمال افزایش نرخ بهره بانکی در آمریکا در ماه دسامبر قوت گرفت
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۱ آذر ۱۳۹۴ - ۱۵:۵۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از اقتصادمیوز، «جان ویلیامز»، رییس فدرال‌رزرو سانفرانسیسکو می‌گوید: داده‌های اخیر مربوط به نرخ اشتغال مثبت بوده و با درنظر گرفتن این نکته که روند مثبت اقتصادی آمریکا حفظ می‌شود، احتمال افزایش نرخ بهره بانکی ازسوی فدرال‌رزرو در ماه دسامبر بیش از پیش تقویت می‌شود.

    به‌گزارش بلومبرگ، جلسه سیاست‌گذاری پولی کمیته بازار آزاد فدرال، در روزهای 15 و 16 دسامبر در واشنگتن برگزار می‌شود و حاضران در این اجلاس درباره سیاست‌های احتمالی پولی و اقدامات آتی در جهت افزایش نرخ بهره بانکی بحث و تبادل‌نظر خواهند کرد. بسیاری از اقتصاددانان شرکت‌کننده در نظرسنجی بلومبرگ و خرید و فروش کنندگان صندوق‌های سرمایه‌گذاری فدرال معتقدند در این جلسه بالاخره نرخ بهره بانکی برای نخستین بار پس از سال 2008 میلادی، از نرخ نزدیک به صفر، افزایش خواهد یافت.

    ویلیامز که روز گذشته در دانشگاه کالیفرنیا سخنرانی می‌کرد گفت: با درنظر گرفتن این مسایل، همچنان درحال دریافت اطلاعات خوبی از اقتصاد هستیم و نشانه‌هایی را مشاهده می‌کنیم که نشان می‌دهد در حال نزدیک شدن به اهداف خود هستیم که این مساله به ما اعتماد می‌بخشد که فدرال‌رزرو درحال دستیابی به نرخ تورم هدف خود یعنی تورم دو درصدی است. این آمارها، قویترین شواهد برای افزایش نرخ بهره بانکی در ماه دسامبر است.

    این اظهارات ویلیامز درحالی ایراد می‌شود که فدرال‌رزرو درحال ارزیابی این مساله است که آیا به اندازه کافی به تعهدات دوگانه خود یعنی اشتغال حداکثری و ثبات قیمتها برای افزایش نرخ بهره نزدیک شده یا خیر؟

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر اعتبار  ( https://telegram.me/asretebar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی