عصر بازار

یکشنبه ۱ آذر؛

آمار و گزارش معاملات برق در بورس انرژی

عصر اعتبار- در معاملات امروز یکشنبه ۹۴.۰۹.۰۱ در بازار برق بورس انرژی ۲,۹۶۱ مگاوات برق به ارزش ۲۶ میلیارد و ۵۱۲ میلیون ریال مورد معامله قرار گرفت که نسبت به معاملات گذشته کاهش ۸۶ درصدی را نشان می‌دهد.

آمار و گزارش معاملات برق در بورس انرژی
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۱ آذر ۱۳۹۴ - ۱۶:۲۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از مبین سرمایه، میانگین وزنی قیمت (میانگین وزنی کل معاملات بارپایه روزانه نماد‌های معامله شده در بازار برق بورس انرژی) پس از چند روز ثبات و نوسان اندک در معاملات امروز که اولین روز از آذر ماه بود کار خود را با صعود آغاز کرد و افزایش 4 درصدی را به ثبت رساند.


    نمودار میانگین وزنی قیمت:


    همانطور که در نمودار میانگین وزنی قیمت مشخص است؛ روند با ثبات قیمت در روزهای گذشته در محدوده 370,000 ریال، در معاملات امروز با رشدی هیجانی و با شتاب همراه بود به طوری که این شاخص با صعودی بیش از 15,000 واحدی در محدوده 386,000 ریال قرار گرفته است.
    در معاملات امروز بازار برق بورس انرژی، در ابتدای بازار با توجه به افزایش قیمت پیشنهادی نیروگاه‌ها، معاملاتی به ثبت نرسید اما در دقایق پایانی بازار با توجه به کاهش قیمت از سوی آن‌ها، شاهد انجام معاملات در بازار بودیم. هرچند قیمت های معاملاتی امروز نسبت به معاملات گذشته افزایش داشت اما باز هم تعداد محدودی از خریداران به معامله پرداختند تا شاهد افزایش مجدد قیمت‌ها باشیم.
    آمار معاملات امروز به تفکیک نماد‌های معاملاتی:

    بررسی روند نماد 13940910 :
    نمودار زیر روند قیمت در نماد بارپایه 13940910 را نشان می‌دهد. همانطور که مشخص است روند نزولی قیمت از ابتدای دوره پایدار بوده اما در انتهای دوره شیب صعودی به خود گرفته و تا 390,000 ریال رشد کرده است.
    روند سال گذشته این نماد همانطور که در تصویر مشخص است برخلاف امسال روندی صعودی بوده و تا قیمت 326,000 ریال رشد کرده است.
    در این نماد تا به امروز 4,188 مگاوات برق مورد معامله قرار گرفته است که بیشترین حجم معاملات مربوط به معاملات 24.08.1394 با 1,433 مگاوات می‌باشد.

    روند نماد 13930910 (روند قیمتی نماد فوق در سال گذشته) :

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر اعتبار  ( https://telegram.me/asretebar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی