عصر بازار

بزرگترین خسارت اقتصادی حملات تروریستی پاریس

عصر اعتبار- مدیرعامل زیمنس آلمان هشدار داد حملات تروریستی پاریس و بی‌ثباتی سیاسی در اروپا، تمایل شرکتها به سرمایه گذاری را کمتر می‌کند.

بزرگترین خسارت اقتصادی حملات تروریستی پاریس
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۲ آذر ۱۳۹۴ - ۱۴:۳۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار»، جو کیزر به فایننشیال تایمز گفت: سرمایه گذاری مشروط به اطمینان به آینده است و در رویدادهایی نظیر آنچه که اتفاق افتاد، مردم دست نگه خواهند داشت.

    زیمنس با 350 هزار کارمند، بزرگترین غول صنعتی اروپاست.

    اظهارات کیزر منعکس کننده اظهارات مشابه وزیر دارایی ایتالیا است.

    پی‌یر کارلو پادوان اظهار کرده است حملات تروریستی 13 نوامبر که در جریان آنها حدود 130 نفر کشته شدند، احیای اقتصادی شکننده منطقه یورو را تهدید می‌کند.

    پادوان به این روزنامه انگلیسی گفت: بزرگترین خسارت اقتصادی این حملات بر اعتماد است و اعتماد عناصر اساسی در فاز احیای اقتصادی است.

    وزیر دارایی ایتالیا در ادامه افزود: باید به کشورها برای خروج از این بحران کمک کرد. هر گونه عنصری که به اعتماد ضربه می‌زند بسیار خطرناک است.

    اگرچه شاخص رضایت اقتصادی منطقه یورو در اکتبر نسبت به ماه پیش از آن اندکی افزایش یافت و به 105.9 واحد رسید اما تاثیر حملات تروریستی در پاریس و تشدید تدابیر امنیتی بروکسل در تعطیلات پایان هفته ممکن است باعث شود آمار نوامبر که از سوی کمیسیون اروپا منتشر می‌شود، کاهش پیدا کند.

    طبق آمار رسمی، رشد اقتصادی منطقه یورو در سه ماهه سوم امسال به 0.3 درصد رسید که کمتر از حد مطلوب و پایین‌تر از نرخ رشد 0.4 درصدی در سه ماهه دوم بود.

    زیمنس اوایل ماه جاری اعلام کرده بود با وجود پیچیدگی در محیط ژئوپلیتیکی که در سال مالی 2016 وجود دارد، رشد اندک درآمدش را پیش بینی می‌کند.

    سود خالص این شرکت آلمانی که به طور عمده به مهندسی الکتریکی و الکترونیکی معطوف شده است در سال مالی 2015 تقریبا 500 میلیون یورو کاهش یافت و به یک میلیارد یورو رسید.

    وزیران دارایی منطقه یورو با وجود هشدار امنیتی سطح بالا در بروکسل، روز جاری در پایتخت بلژیک نشست فوق العاده برگزار خواهند کرد و در این نشست به بررسی بودجه‌های ملی، تاثیر بحران پناهجویان بر بودجه دولت و پرداخت وام کمکی به یونان می‌پردازند.

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر اعتبار  ( https://telegram.me/asretebar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی