عصر بازار

معاون عملیات بازار شرکت بورس خبر داد

فروش فوری اولین صکوک استصناع ایران

عصر اعتبار- معاون عملیات بازار شرکت بورس از فروش فوری اولین صکوک استصناع بازار سرمایه ایران به ارزش ۱۶۲.۹ میلیارد تومان خبر داد و زمان انجام معاملات ثانویه را اعلام کرد.

فروش فوری اولین صکوک استصناع ایران
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۲ آذر ۱۳۹۴ - ۱۵:۵۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از تسنیم، علی صحرایی اظهار داشت: طبق برنامه اعلامی امروز اولین صکوک استصناع بازار سرمایه ایران در بازار بدهی بورس تهران عرضه شد و طی آن یک میلیون و 629 هزار و 314 ورقه به قیمت هر ورقه 100 هزار تومان در کمترین زمان و به صورت فوری به فروش رسید.

    وی ادامه داد: این تعداد اوراق توسط 51  فرد حقیقی و 19 سرمایه گذار حقوقی خریداری شد و براساس زمان بندی اعلامی ، از شنبه آینده معاملات ثانویه آن با نماد معاملاتی "صملی 9709" در بازار بدهی بورس و از طریق کارگزاران آغاز خواهد شد.

    براساس این گزارش، این عرضه جذاب در شرایطی طی کمتر از یک دقیقه به پایان رسید که در برابر عرضه بیش از 162.9 میلیارد تومانی اولین صکوک استصناع، بیش از 900 میلیارد تومان تقاضا برای خرید وارد سامانه معاملاتی شده بود و بعد از اتمام پذیره نویسی و با حذف برخی تقاضاها، صف خرید بیش از 225 میلیارد تومانی بجا ماند.

    این اوراق برای ساخت ساختمان های صنعتی کارخانه کنسانتره و کارخانه گندله هر یک با ظرفیت تولید 2.5میلیون تن در سال توسط شرکت واسط مالی شهریور دوم و برای دوره سه ساله با سود سالانه 23 درصدی و معاف از مالیات منتشر شده و هر 3 ماه یکبار پرداخت می شود.

    در انتشار اولین صکوک استصناع، شرکت تأمین سرمایه نوین به عنوان مشاور عرضه، متعهد پذیره نویس و بازارگردان، شرکت واسط مالی شهریور دوم به عنوان ناشر، سرمایه گذاری گروه توسعه ملی به عنوان ضامن و کارگزاری تأمین سرمایه نوین به عنوان عامل فروش بودند.

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر اعتبار  ( https://telegram.me/asretebar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی