عصر بازار

مخالفت با ادغام بیمه درمانی کارمندان در تامین اجتماعی

عصر اعتبار- رئیس اتاق ایران با ابراز مخالفت فعالان اقتصادی نسبت به ادغام بیمه درمانی کارمندان دولت در تامین‌اجتماعی گفت: حسابرسی شرکت‌ها از سوی تامین اجتماعی به روش قبلی ادامه می‌یابد.

مخالفت با ادغام بیمه درمانی کارمندان در تامین اجتماعی
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۳ آذر ۱۳۹۴ - ۱۰:۲۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از مهر، محسن جلال پور در حاشیه جلسه شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی در جمع خبرنگاران گفت: یکی از مشکلات فعالان اقتصادی به بازنشستگی مشاغل سنگین و سخت برمی گردد که نظر آنها بر این است که نباید پیش از تصویب قانون، این مبالغ از بخش خصوصی اخذ شود. 

    رئیس اتاق بازرگانی و صنایع و معادن ایران افزود: بخش خصوصی به عنوان صاحبان صندوق تامین اجتماعی و افرادی که به نوعی کارفرمایان و کارگران را تشکیل می دهند، معتقدند که بیمه درمانی کارمندان دولت نباید در تامین اجتماعی ادغام شود. بر این اساس فعالان اقتصادی می‌گویند که باید سهم درمان این دو بخش به صورت جداگانه در نظر گرفته شود و اگر هم تصمیمی برای ادغام این دو بخش وجود دارد، با دقت نظر کافی صورت گیرد.

    وی تصریح کرد: یکی دیگر از انتقادات فعالان اقتصادی به حسابرسی شرکت‌ها از سوی سازمان تامین اجتماعی بر می‌گردد، چراکه این فرآیند به ده سال قبل باز می گردد در حالی که فعالان اقتصادی معتقدند که نباید این موضوع به گذشته بازگشت کند اما با توجه به صراحت قانون در برخی موارد و اعمال نظر تامین اجتماعی، در نهایت قرار شد همان روش قبلی اعمال شود، ضمن اینکه قانون هم صراحت دارد که تامین اجتماعی اعمال نظر کند.

    به گفته جلال‌پور، البته در خصوص حسابرسی شرکت‌ها رئیس سازمان تامین اجتماعی وعده داد که حسابرسی شرکت‌ها در نوبت باقیمانده تا پایان امسال انجام شود و در نهایت برای سال مالی 95، شرکت‌ها به مدت یک سال بعد از سال مالی، امکان بازرسی و حسابرسی دفاتر وجود داشته باشد و به قبل از آن برنگردد. در نهایت نتیجه این شد که مواردی که در زمینه سختی کار و بازنشستگی قبل از موعد درنظر گرفته می‌شود، در یک کمیته ای به جمع بندی و بررسی شود و دوباره به شورای گفتگو و در نهایت به دولت ارجاع شود.

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر اعتبار  ( https://telegram.me/asretebar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی