عصر بازار

ابهامی که قائم مقام بانک مرکزی در برابر آن مهر سکوت بر دهان گذاشت

عصر اعتبار- قائم مقام بانک مرکزی در حاشیه جلسه شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی در واکنش به سؤال خبرنگاران درباره اجرای طرح کارت اعتباری، دستش را بر دهانش گذاشت و با سکوت از جمع خبرنگاران خارج شد.

ابهامی که قائم مقام بانک مرکزی در برابر آن مهر سکوت بر دهان گذاشت
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۳ آذر ۱۳۹۴ - ۱۴:۵۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از فارس، اتمام جلسه شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی حدود ساعت 19:30 دقیقه دیشب بود و خبرنگاران خسته و منتظری که بیرون از جلسه بودند، وقتی با مسئولان اقتصادی روبرو شدند، برای دریافت پاسخ سوالاتشان به رفتند.

    از آنجایی که قرار نبود کمیجانی قائم مقام بانک مرکزی در نشست خبری حاشیه جلسه شورای گفت‌وگو حضور داشته باشد، بعد از پایان جلسه از درب اتاق خارج شد.

    در عین حال قائم بانک مرکزی برخلاف رفتار همیشگی خود که معمولا سوالات خبرنگاران را بی‌پاسخ نمی‌گذارد، در واکنش به سوال خبرنگاران درباره برنامه بانک مرکزی برای کارت اعتباری و اینکه آیا بالاخره بانک مرکزی آن را اجرایی خواهد کرد، به علامت سکوت دست بر  روی دهانش گذاشت.

    بعد از تکرار این سوال از سوی خبرنگاران این بار قائم مقام بانک مرکزی دستش را از روی دهانش برداشت و خیلی آرام گفت: من فعلا صحبت نمی‌کنم.

    سپس دست آقای قائم مقام تا زمان باز شدن درب آسانسور روی دهان ماند و خبرنگاران  هم برای عقب نماندن از نشست خبری به اتاق بازگشتند.

    به نظر می‌رسید علت این واکنش اکبر کمیجانی ناشی از دغدغه‌های بانک مرکزی برای اجرای طرح کارت اعتباری است. در یک برآورد خوش‌بینانه در صورتی که در مرحله اول یک میلیون کارت اعتباری به ارزش متوسط 5 میلیون تومان صادر شود، 31 هزار میلیارد تومان به حجم نقدینگی (پایه پولی * ضریب فزاینده= نقدینگی) اضافه خواهد شد.

    و قطعا دامنه طرح باید به همه 3 میلیون کارمند دولت تسری یابد. در این صورت نقدینگی تولید شده با اجرای آن به حداقل 95 هزار میلیارد تومان خواهد رسید.

    با گذشت 18 روز از آغاز اجرای بسته خروج از رکود هنوز تصمیم و اقدام مشخصی برای اجرای طرح کارت اعتباری گرفته نشده و حتی قرارداد سه جانبه‌ای که باید بین بانک مرکزی- بانک عامل و فروشنده منعقد شود، امضاء نشده است.

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر اعتبار  ( https://telegram.me/asretebar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو